برای کار در ارتفاع چه تجهیزاتی لازم است؟

کد خبر: 1065935

خطر همیشه در کمین است. این جمله شاید برای شما آشنا باشد ولی تاکنون با آن مواجه نشده باشید. افرادی که در زمینه‌های ساختمان‌سازی و مسائل صنعتی مشغول به فعالیت می‌باشند با این جمله بیشتر از دیگر افراد آشنایی داشته و بعضا آن را از نزدیک لمس کرده‌اند.

امروزه با صنعتی شدن روش‌های ساخت سازه و پیشرفت دستگاه‌های صنعتی و کارخانجات، همچنان خطرات زیادی مواجه کارکنان و کارگران است، به همین جهت توجه به مسائل ایمنی در کارگاه‌های صنعتی و کارخانجات همواره جایگاه ویژه‌ای جهت کاهش نرخ آسیب دیدگی کارکنان و کارگران دارد.

اما آیا با مفهموم ایمنی آشنایی دارید؟ چه تجهیزات و وسایلی نیاز است تا افراد با استفاده از آن‌ها در کارگاه‌ها و کارخانجات بتوانند خود را از خطرات احتمالی محفوظ نمایند؟ با ما تا آخر این مقاله همراه باشید.

یکی از تجهیزاتی که برای کار در ارتفاع لازم و ضروری است استفاده از وسیله ای به نام فال ارست یا همان قرقره قفل شونده است. این وسیله علاوه بر این که صعود و فرود را برای شما راحت تر می کند از بروز صدمات احتمالی در هنگام سقوط نیز جلوگیری می کند. این قرقره ها دارای ترمز های مخصوصی هستند که از سرعت بالای فرد در هنگام حرکت در ارتفاع تا حد زیادی می کاهد. به عبارت ساده تر با استفاده از این وسیله به فرد عامل کمک می کند تا بتواند در هنگام حرکت بر راستای عمود کنترل بیشتری بر سرعت خود داشته باشد.

با توجه به این موضوع که تجهیزاتی ایمنی تاثیر زیادی در کاهش خطرات احتمالی در هنگام سقوط دارند، شما باید از کیفیت و سلامت آنها قبل از استفاده مطمئن شوید تا در صورت بروز مشکل بتواند از جان شما محافظت کند. به همین دلیل استاندارد های جهانی برای ساخت این قطعات مقرر شده است که مهم ترین این استاندارد ها شامل موارد زیر می شود:

  • استاندارد بین المللی EN و استاندارد CE اروپا
  • استانداردهای تکمیلی EN 360:2002

انواع فال ارست

فال ارست ها دارای سایز بندی های مختلفی هستند که شما باید با توجه به شرایط محیطی که در آن قرار می گیرید سایز مناسب خود را انتخاب نمایید. علاوه بر بحث سایز، موضوع برند هم مطرح است چرا که برند های مطرح زیادی در دنیا وجود دارند که اقدام به تولید این محصول می نمایند در نتیجه شما باید با توجه به بودجه ای که برای خرید این محصول در نظر دارید یکی از انواع آن ها انتخاب کرده و تهیه نمایید.

جالب است بدانید که متخصصان این حوزه تجهیزات ایمنی را به دسته کلی تجهیزات حفاظت فردی و تجهیزات کار در ارتفاع تقسیم بندی می کنند. دسته اول شامل تجهیزاتی می شود که فرد قبل از شروع کار خود باید به آن ها مجهز باشد تا از سلامت خود در حین انجام عملیات محافظت کند. میزان استفاده از این تجهیزات بسته به شرایط کاری که فرد در آن قرار دارد متفاوت است به عنوان مثال کسانی که در مکان هایی مانند سرد خانه کار می کنند داشتن لباس سرخانه برای جلوگیری از نفوذ سرما به بدن آن ها لازم و ضروری است در مقابل کسانی که در کارگاه های جوشکاری مشغول به فعالیت هستند علاوه بر لباس کار مناسب باید به سایر تجهیزات حفاظت فردی مانند کلاه و عینک و دستکش نیز مجهز باشند تا بتوانند از بروز خطرات احتمالی در حین کار پیشگیری نمایند.

جالب است بدانید که یکسری از این تجهیزات ایمنی برای تفریحات پر خطری مانند کوه نوردی؛ غار نوردی و .... نیز استفاده می شوند تا فرد بتواند در شرایط سخت محیطی از جان خود محافظت نماید و رکورد های جدیدی ثبت کند. بسیاری از کوه نوردان به دلیل آشنا نبودن با این تجهیزات و مجهز نبودن به آن ها جان خود را از دست داده اند به همین دلیل اگر شما هم به این ورزش ها علاقه دارید بهتر است قبل از شروع اطلاعات کافی در خصوص سختی ها و تجهیزاتی که لازم دارد آشنا شوید.

هر کار یا ورزشی اگر بدون علم و آگاهی اولیه انجام شود ممکن است صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کند به همین دلیل برای جلوگیری از صدمات مالی و یا جانی بهتر است سطح اطلاعات خود را در آن حوزه بالا ببرید تا بتوانید کار خود را درست و اصولی آغاز کنید.

خرید تجهیزات ایمنی

مجموعه تجهیزات ایمنی ایران (ایران سیفتی) یکی از فروشندگان تخصصی در این حوزه است که با توجه به نیاز بازار و کمبود هایی که در این عرصه وجود دارد توانسته مجموعه کاملی از انواع وسایل و تجهیزات ایمنی را از سراسر دنیا تهیه کرده و برای استفاده شما عزیزان در ایران تامین کند. شما می توانید برای خرید هر یک از این تجهیزات به فروشگاه ایران سیفتی به صورت حضوری مراجعه نمایید و یا به صورت آنلاین از سایت iransafetyeqp.ir سفارش خود را ثبت کنید تا در کوتاه ترین زمان محصول مورد نظر خود را درب منزل دریافت کنید.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها