تزریق چربی به صورت چگونه انجام می شود ؟

کد خبر: 1115449

همه ما از داشتن ظاهری زیبا لذت می‌بریم و همواره به داشتن آن علاقه نشان می‌دهیم. برخورداری از ظاهری جوان و شاداب، یکی از ارکان اساسی زیبایی است. ظاهر شاداب به پوستی صاف و درخشان نیاز دارد. اما پوست صورت ممکن است به دلایل مختلف به تدریج شادابی خود را از دست بدهد؛ افزایش سن، مسائل ژنتیکی و موارد مشابه می‌توانند از دلایل این پدیده باشند.

اگر شما هم با مشاهده چهره خود در آینه احساس چندان خوشایندی ندارید، به مخاطبان این مقاله بپیوندید. علم و تکنولوژی با گسترش در زمینه های مختلف همواره به انسان کمک کرده تا زندگی ساده‌تری را تجربه کند. پس در زمینه زیبایی هم باید از علم کمک گرفت. علم پزشکی توانسته روش‌های گوناگونی را در حیطه زیبایی و جوان‌سازی به انسان معرفی کند. تزریق چربی به صورت یکی از این شیوه‌ها است.

تزریق چربی به صورت چیست؟

انتقال چربی از بخشی از بدن به ناحیه‌ای دیگر، تزریق چربی نام دارد. پیوند چربی، تزریق چربی، انتقال چربی همگی می‌توانند از نام‌هایی باشند که به این فرآیند اختصاص داده می‌شود. در واقع این تکنیک از چربی بدن استفاده می‌کند تا ظاهر چهره را به شکل طبیعی بهتر کند.

کاربردهای تزریق چربی شامل جوان کردن چهره، بیشتر کردن حجم، کاهش خطوط و چین و چروک‌ها است. این موارد سبب پر شدن بافت‌های موجود در صورت و افزایش حجم قسمت‌های گوناگون آن می‌شود. علاوه بر آن کیفیت و شفافیت پوست را بهتر می‌کند. تزریق چربی جهت جوانسازی پوست برای قسمت‌های مختلف صورت شامل گونه، لب، شقیقه و خطوط پیرامون دهان کاربرد دارد.

حجم قسمت‌هایی از صورت ممکن است به دلایل خاصی کاهش پیدا کند؛ گذر زمان و افزایش سن یکی از این دلایل است. تزریق چربی، حجم صورت را تغییر می‌دهد و با افزایش آن سبب جوانی و شادابی می‌شود. اما اگر افتادگی پوست شما شدیدتر است، به احتمال زیاد گزینه‌های لیفت گردن و یا لیفت صورت برای شما مناسب‌تر خواهد بود. در این مورد، مشاور یا پزشک متخصص بهتر می‌تواند شما را یاری دهد و با بحث و بررسی، گزینه‌ای مطلوب جهت جوان کردن صورت به شما پیشنهاد دهد.

کاندید مناسب تزریق چربی به صورت

به منظور بازیابی حجم کم شده از صورت می‌توان از روش‌های مختلف استفاده کرد؛ جوانسازی صورت به وسیله تزریق چربی، پیشنهادی عالی است. تزریق چربی به صورت، حجم آن را افزایش می‌دهد تا چهره جوان‌تر به نظر برسد. گاهی اوقات به دلیل کاهش حجم صورت، خطوط و چین و چروک‌هایی در بخش‌های گوناگون به وجود می‌آید. باید گفت که تزریق کردن چربی در این راستا هم می‌تواند راه حلی مفید باشد. در واقع چربی تزریق شده بر خط خنده عمیق، خط گوشه دهان، خط پایین چشم و خط گونه اثر می‌گذارد.

به عبارت بهتر تزریق چربی با کارایی خود، اثرات ناشی از افزایش سن و پیری را خنثی می‌کند. باید به یک پزشک متخصص یا جراح پلاستیک مراجعه و با او به مشاوره و صحبت بپردازید. این متخصص با ارزیابی موارد موجود در سابقه پزشکی به تعیین روش جوان‌سازی مناسب برای شما می‌پردازد؛ همچنین شما را از عوارض انجام این تکنیک زیبایی آگاه می‌کند. علاوه بر آن درباره تغییرات بعد از انجام این تکنیک زیبایی مطابق با سلیقه و معیار شما هم توضیحات لازم را ارائه می‌دهد و نگرانی‌های احتمالی را رفع می‌کند. وضعیت جسمی شامل فشار خون بالا، دیابت، عارضه کلیوی، مشکل قلبی و دیگر بیماری‌های زمینه‌ای هم باید بررسی شوند و عادت‌های روزمره مثل استفاده از سیگار و موارد مشابه هم باید به اطلاع پزشک مربوطه برسند.

قبل و بعد از تزریق چربی به صورت

در حین فرآیند تزریق کردن چربی به صورت چه رخ می دهد؟

چربی از قسمتی از بدن شما برداشته شده و به قسمت مورد نظر به خصوص صورت جهت جوان‌سازی تزریق می‌شود. به طور معمول چربی از بخش‌هایی استخراج می‌شود که دارای چربی‌های اضافه هستند. بخش‌های رایج برای این کار شکم، ران و موارد مشابه هستند. در واقع چربی، یک پرکننده طبیعی است؛ از بدن شما برداشت و به بدن خودتان اضافه و تزریق می‌شود. به این ترتیب، ریسک انتقال بیماری یا عدم پذیرش چربی کاهش پیدا می‌کند.

مقداری از چربی که تزریق می‌شود، بعد از مدتی جذب خواهد شد؛ چرا که چربی‌ها به جریان خونی که در ناحیه مورد تزریق وجود دارد، وابسته هستند. با در نظر گرفتن این میزان جذب سعی می‌شود که در هنگام تزریق چربی، مقداری حجم چربی اضافی هم لحاظ ‌شود تا جذب چربی، جبران و اثرات ناشی از آن خنثی شود. پیش‌بینی این است که بیشترین مقدار جذب چربی طی 6 الی 8 هفته بعد از انجام این تکنیک به وجود آید؛ اما به احتمال زیاد بعد از طی این بازه زمانی، مقدار چربی موجود به صورت دائمی و ثابت باقی می‌ماند. جهت انجام این تکنیک زیبایی، ابتدا برش نازکی در نزدیکی قسمتی که دارای چربی اضافه است به وجود می‌آید و در واقع لیپوساکشن صورت می‌گیرد. پس از آن تزریق چربی به صورت انجام می‌شود.

تمام روش‌های جوان‌سازی پوست از جمله تزریق چربی در کلینیک ها و مراکز مخصوص انجام می‌شود. همچنین این تکنیک تحت نظر متخصصان زیبایی و جراحان پلاستیک صورت می‌گیرد.

بهبودی پس از انجام تزریق چربی چه زمانی حاصل می‌شود؟

موضوعاتی مثل مدت زمان استراحت، زمان بازگشت به فعالیت‌های روزانه و سایر موارد این چنینی نیز مطرح است در مورد تزریق چربی مطرح است.

بعد از انجام این تکنیک زیبایی و بلافاصله پس از اتمام دوره بی‌هوشی و عوارض ناشی از آن، امکان بازگشت به منزل خود را خوهید داشت؛ البته بهتر است که دوست یا عضوی از خانواده را همراه خود داشته باشید. اما باید در منزل به استراحت بپردازید و یک هفته پس از انجام این تکنیک از هر گونه فعالیت بدنی اجتناب کنید؛ به خصوص کارهای سنگین که موجب افزایش ضربان قلب یا فشارخون می‌شود. پیشنهاد این است که زمان‌های فراغت خود را به فعالیت‌های سبکی مثل کتاب خواندن یا استفاده از کامپیوتر اختصاص دهید. هنگام خوابیدن سعی کنید که سر خود را بر بالش بلند قرار دهید یا به صورت درازکش روی صندلی قرار بگیرید. قرارگیری سر به سمت بالا، تورم صورت را کاهش می دهد. درد اندک و خفیف طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. کبود شدن قسمت‌هایی که چربی موجود در آنها استخراج شده است هم محتمل است. داروهای مقابله با درد توسط پزشک متخصص برای شما تجویز می‌شود که باید از آن‌ها استفاده کنید. به طور کلی در بازه زمانی یک تا دو هفته بعد از انجام این تکنیک زیبایی، امکان کبودی و ورم وجود دارد و این عوارض به تدریج از بین می‌روند و برطرف می‌شوند. بعد از آن می‌توانید به سایر کارهای روزانه بپردازید. اما فعالیت‌های سنگین را به چهار تا شش هفته پس از انجام تزریق چربی موکول کنید.

منتظر چه نتیجه‌ای پس از انجام این تکنیک باشیم؟

از طریق تزریق چربی به صورت، علائمی که شما را پیرتر نشان می‌دهند کاهش می‌یابد؛ این علائم می‌توانند شامل خط پایین پلک و خطوط پیرامون بینی و دهان باشند. تزریق چربی می‌تواند صورت شما را جوان‌تر کند. درست است که مقداری از حجم چربی جذب می‌شود، اما نتیجه این تکنیک ثابت و پایدار است. به این نکته هم توجه کنید که تزریق چربی به صورت نمی‌تواند به صورت کامل باعث توقف پیری شود.

عوارض احتمالی انجام تزریق چربی به صورت

مثل هر تکنیک زیبایی دیگر باید از این تکنیک نیز انتظار عوارض را داشت. مواردی مثل خو‌ریزی، عفونت، زخم ناخوشایند، درد، نبود تقارن در صورت، لطمه عصبی به صورت، از بین رفتن پوست، بی‌حسی نسبت به تغییرات پوست، احتیاج به تزریق مجدد و غیره را می توان در دسته عوارض تزریق چربی به صورت قرار داد.

عکس تزریق چربی به صورت

زمان مشاهده نتیجه نهایی تزریق چربی به صورت

جوان‌سازی صورت از طریق انجام این تکنیک زیبایی یک فعالیت سرپایی محسوب می‌شود و ادامه کارهای روزانه بعد از آن امکان‌پذیر خواهد بود. این عمل از طریق بی‌حسی موضعی یا بی‌حسی عمومی صورت خواهد گرفت.

بعد از انجام تکنیک زیبایی تزریق چربی به صورت که جهت جوان‌سازی صورت اجرا می‌شود، به تدریج عوارض آن بهبود می‌یابد. امکان بروز اندکی کبودی و ورم جزئی وجود دارد که پس از دو هفته به صورت کامل برطرف خواهند شد. برخی از ورم‌هایی که شدت کمی دارند، امکان ثابت بودن تا چند ماه و شاید تا یک سال را دارند.

معرفی مرکز معتبر تزریق چربی به صورت: مرکز غرب تهران

بعد از تصمیم‌گیری قطعی درباره انجام این عمل باید به مرکزی معتبر و مرتبط در این زمینه رجوع کنید. یک پزشک متخصص می‌تواند بیماری‌های زمینه‌ای که ممکن است در روند کار اختلال ایجاد کند، وضعیت فعلی جسمانی و هدف شما از انجام این تکنیک را به طور کامل ارزیابی و بررسی کند. در صورت لزوم، توضیحات مناسب را به شما ارائه دهد. اگر در جستجوی مرکز مناسبی در این راستا هستید، بهترین مرکز غرب استان تهران به شما پیشنهاد می‌شود.

تزریق چربی به صورت، لیفت ابرو، انجام بوتاکس و دیگر مواردی که به عنوان تکنیک‌های زیبایی شناخته شده‌اند، هر روز بیشتر و بیشتر طرفدار به سوی خود جذب می‌کنند. این شیوه‌ها از طریق علم پزشکی وارد دنیای زیبایی شده‌اند تا از طریق رفع عارضه‌های پوستی و جسمی، زیبایی و جوانی مجدد را برای شما به ارمغان بیاورند. این فعالیت نیز مانند هر فعالیت دیگری باید توسط متخصص انجام شود. پزشک متخصص و جراح پلاستیک، افراد ماهر در این زمینه هستند.

نکته قابل توجه این است که شما کدام شیوه و راهکار را از بین گزینه‌های موجود ترجیح می‌دهید. ابتدا مشکل پوستی و جسمی خود را تجزیه و تحلیل کنید و سپس هدف نهایی خود را تعیین کنید. در این صورت می‌توانید مسیر دستیابی به هدف را از میان روش‌های در دسترس بهتر تشخیص دهید. در این میان درخواست راهنمایی از پزشک متخصص را فراموش نکنید. اطمینان حاصل کنید که پزشک از توانمندی تشخیص راهکار مناسب مطابق با ملاک‌ها و علایق شما برخوردار است. حال می‌تواند این راهکار تزریق چربی به صورت باشد یا هر راهکار دیگری که برای شما مناسب‌تر است. پیشنهاد ما استفاده از توانایی‌های دکتر مهرشاد رابط است.

تزریق کردن چربی به صورت در مطب دکتر مهرشاد رابط

دکتر مهرشاد رابط، متخصصی است که در زمینه زیبایی فعالیت دارد. این پزشک زیبایی در حیطه تعیین و انتخاب تکنیک‌های مرتبط با زیبایی پوست و مو همواره می‌تواند شما را یاری دهد. اگر به دنبال نتیجه دلخواه خود در زمینه انجام تکنیک‌های زیبایی که با معیارها و سلیقه شخصی‌تان مطابقت داشته باشد، هستید، به این پزشک مراجعه کنید. فعالیت کادر درمانی پرانرژی و ماهر در کنار این پزشک، می‌تواند یکی از دلایل اطمینان به این متخصص باشد. دلیل دوم مجهز بودن کلینیک این متخصص زیبایی به انواع دستگاه‌ها و لوازم پیشرفته، مدرن، نوین و به روز است. پس این دو علت می‌تواند دلیلی بر ارائه خدمات‌رسانی مطلوب به شما باشد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها