آنچه باید در مورد تزریق ژل بدانید.

کد خبر: 1122617

 جوان سازی پوست وازبین بردن چین چروک های پوستی امروزه به دغدغه ای مهم در بین خانوم ها و نیزآقایان تبدیل شده است. شما می توانید با استفاده از روش های موجود امروزه چین و چروک های پوست صورت و یا نقاطی از بدنتان را از بین ببرید. 

ژل یا فیلر مواد با قوامی هستند که به منظور پر کردن فرو رفتگی و یا از بین بردن چین و چروک های پوستی و اصلاح نقاطی از صورت که نامتقارنی دارد استفاده می شوند. تزریق فیلر و یا ژل یک روش غیر تهاجمی جوانسازی است. این روش یک روش ایمن، سریع و مقرون به صرفه و یکی از پر طرفدار ترین تکنیک های زیبایی می باشد. ژل های متفاوتی در بازار موجود می باشد که بر اساس نظر پزشک و ناحیه مورد نظر باید انتخاب شود. برای تزریق ژل انتخاپ پزشک و ژل مناسب اهمیت بالایی دارد. می توانید برای انتخاب پزشک به سایت پزشکا مراجعه کنید تا اطلاعات پزشک مورد نظر را پیدا کنید.  

مواد تشکیل دهنده ژل ها

 پلیمتیل متاکریلات،  متاکلسیم هیدروکسی آپاتیت، اسید هیالورونیک، اسید پلی ال لاکتیک

انواع ژل

ژل ژوویدرم: این ژل ساخت کشور فرانسه می باشد که پایه آن از هیالرونیک اسید است.  هیالرونیک اسید یک آنزیم است که به طور طبیعی در بدن یافت می شودبه همین دلیل موجب بروز حساسیت نخواهد شد. هدف این ژل جوان سازی پوست می باشد و برای افرادی که قصد دارند از پیری زودرس جلوگیری کنند بهترین گزینه است. و در نواحی گونه خط خنده و لب تزریق می شود. ماندگاری این ژل بیش از یک سال است. محصولات ژوویدرم برای هر ناحیه متفاوت می باشد.

ژل رووفیل: یکی از فیلر های خوب و با کیفت موجود در بازار ژل رووفیل می باشد. این فیلر ساخت کشور کره جنوبی است. از این فیلر در نواحی که چین و چروک عمیق است و نیز در زاویه سازی فک و حجم دادن به گونه استفاده می شود. ۱۰ سال برای ساخت محلول اصلی این ژل زمان صرف شده است. این زمان  صرف شده نشان دهنده حساسیت در مراحل ساخت این ژل است. 

مزوژل پروفایلو:  این ژل مانند ژوویدرم از هیالرونیک اسید ساخته شده است. این ژل علاوه بر تاثیر بر روی چین و چروک ها به پوست رطوبت رسانی نیز انجام می دهد. بعد از تزریق پروفایلو ۲۸ روز در پوست باقی می ماند و موجب تولید کلاژن و الاستین در پوست می شود. باید توجه داشته باشید که پروفایلو برای حجم دهی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

ژل آلیاکسین: این ژل یک ژل قابل جذب و ساخت کشور ایتالیا  است. از این ژل برای پر کردن چین و چروک های متوسط  و عمیق و در مواردی نیز برای حجم دهی اجزای صورت  استفاده می گردد. کاربرد دیگر این ژل از بین برن تیرگی و گودی زیر چشم است.  منشاء این ژل غیر حیوانی داشته و با تخمیر باکتری  به وجود می آید. 

 

کاربرد های تزریق ژل

اگر قصد انجام تزریق ژل در شیراز و یا هر شهر دیگری دارید بهتر است با تحقیق به بهترین دکتر تزریق ژل در شیراز و یا شهر محل سکونت خود مراجعه نمایید.

از بین برن چین و چروک:  برای از بین بردن چروک های پیشانی، خط اخم، خط خنده، خطوط اطراف لب و همچنین برای پر کردن فرو رفتگی های صورت می توان  تزریق ژل انجام داد.

حجم دهی:  برای حجم دهی به لب، گونه و چانه می توان از تزریق ژل استفاده نمود.  

جوان سازی:  به منظور جوان سازی پوست صورت و بدن می توان ژل تزریق کرد.

رفع عیوب بینی: برای اصلاح فرم بینی می توان از روش  ژل تزریق استفاده کرد. 

سیاهی و گودی زیر چشم: برای رفع سیاهی و گودی زیر چشم و همچنین برای رفع افتادگی  پوست اطراف چشم به آن فیلر تزریق می شود.

مزایای تزریق ژل

  • این روش غیر تهاجمی بوده و نیازی به جراحی و بیهوشی ندارد.
  • استراحت بعد از انجام تزریق نیاز نیست.
  • در صورتی که ازنتیجه حاصل ناراضی بودید امکان بازگشت و یا اصلاح وجود دارد.
  • نتایج حاصل بعد از تزریق قابل مشاهده می باشد.

 

مواردی عدم تزریق

 باید توجه داشته باشید تزریق فیلراثری بر روند پیری نخواهد داشت. اگر به دنبال تغییر بسیار زیاد دراجزای صورت می باشید باید به سراغ جراحی هایی مانند لیفت ابرو، لیفت صورت و چشم بروید. روش های جوان سازی بدون جراحی نمی توانند نتیجه جراحی را ایجاد کنند. اما نیاز زمان نیاز به جراحی لیفت را به تعویق می اندازند.

بوتاکس

 تزریق بوتاکس نیز یک روش برای از بین برن خط و خطوط و چین و چروک ها  می باشد. بوتاکس داروی تزریقی می باشد که متشکل از سم بتولونیوم نوع A است و موجب فلج شدن عضله ای که تزریق در آن انجام می گیرد می شود. علت ایجاد چین و چروک حرکت عضلات می باشد حال اگر آن عضله را  فلج کنیم، خطوط از بین می روند. بتولونیوم همان سمی است که در صورت نجوشاندن غذا های کنسروی باعث بوتولیسم می شود که یک بیماری کشنده ای است. تزریق بوتاکس یک کار بسیار حساس می باشد که نیازمند آن است که پزشک متخصص این کار را انجام دهد. از این رو بهتر است به بهترین دکتربوتاکس مراجعه نمایید.

ماندگاری ژل

پس از تزریق این سوال برای افراد پیش می آید که ماندگاری ژل چه قدر است.  عواملی مختلفی در ماندگاری ژل تاثیر گذار است. به طور مثال نوع ژل یا فیلر مصرفی در ماندگاری آن تاثیر گذار است. تاثیر متابولیسم بدن افراد نیز در ماندگاری ژل تاثیر گذار است اگربدن فرد ازمتابولیسم بالایی برخوردار باشد ژل با سرعت بیشتری در بدن شروع به تجزیه شدن می کند. سن پوستی، میزان فرو رفتگی های پوست و آثار پوستی  ماندگاری ژل را تحت تاثیر قرار می دهد. 

مراقبت های بعد ازتزریق

۲۴ ساعت بعد از تزریق از حرکات شدید ورزشی و فشار بر ناحیه تزریق شده پرهیز کنید.

استفاده از کمپرس سرد تا ۳ روز بعد از تزریق موجب بهبود و تسریع ورم و کبودی می شود.

تا ۷۲ ساعت از قرار گرفتن در نور افتاب خودداری نمایید.

توصیه پزشک را در انجام ماساژ ها جدی بگیرید.

خوابیدن بر روی صورت یک هفته بعد از تزریق ممنوع است.

نوشیدن آب بعد از تزریق بسیار توصیه می شود.

 

اگر بعد از تزریق پشیمان شدیم چه کار کنیم؟

همان طور که می دانید ماندگاری ژل دائمی نمی باشد. می توانید برای از بیین بردن ژل ها از آنزیمی به نام هیالرورونیداز استفاده نمایید. تزریق ۵ تا ۵۰ واحد از این آنزیم می تواند در مدت یک هفته الی دو هفته اثر ژل را کامل از بین ببرد.

 کلام آخر

تزریق ژل امروزه به پر طرفدار ترین راه کار برای زیبایی چهره و یا نقاط دیگر بدن که در اثر پیری، ژنتیکی و... به وجود آمده می باشد. ژل های متفاوتی در بازار موجود می باشد که بر اساس نیاز هر شخص و هزینه ای که می خواهد انجام دهد متفاوت است.  تزریق ژل به منظور های متفاوتی انجام می گیرد.  پر کردن فرو رفتگی های صورت، حجم دهی، جوانسازی، رفع عیوب بینی، از بین رفتن سیاهی و گودی زیر چشم کاربرد های تزریق ژل می باشد. تزریق ژل مزایایی نیز دارد ازجمله صرف جویی در هزینه ها، دوره نقاهت کوتاه، نتایج بعد از تزریق  ژل  که بلافاصله قابل مشاهده است از جمله مزایای تزریق ژل می باشد. گاهی در مواردی نیز توصیه می شود به جای تزریق حتما از جراحی های لیفت استفاده شود چرا که اگر شخص قصد دارد تغییرات زیادی در چهره خود ایجاد کند نمی توان فقط به تزریق ژل بسنده کرد برای تغییرات زیاد.در صورتی که قصد انجام تزریق ژل را دارید به بهترین پزشک تزریق ژل درایران در شهر محل سکونت خود مراجعه نمایید تا نتایج خوبی بدست آورید.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها