رشد 80 درصدی استفاده از اسکوتر برقی در سال 1400

کد خبر: 1123908

اسکوتر برقی یکی از وسایل نقلیه بسیار موفق بوده است که از ابتدای سال 1400 استفاده از این وسیله 80 درصد رشد داشته و احتمالا  شما نیز از آن استفاده کرده اید. طی گذشت زمان مدل های مختلف از این وسایل نقلیه به بازار عرضه شده است. آمار ها نشان می دهند که در 10 ماهه اول سال 1400 استفاده از اسکوتر برقی 80 درصد افزایش یافته است. این آمار در جوانان بیشتر هم بوده است. اسکوتر برقی قیمت مناسبی دارد و در رده ی وسایل نقلیه ی ارزان قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم این اسکوتر ها را به طور کامل معرفی کنیم و دلایل رشد بسیار سریع این وسیله بپردازیم.

اسکوتر برقی چگونه ساخته شده است؟

اسکوتر برقی به عنوان یک وسیله نقلیه ارزان قیمت است که برای جابجایی افراد استفاده می شود. این دستگاه برای اولین بار در سال 1967  توسط نویسنده ای به نام ام. ک. جوزف توصیف شد و در فیلم بازگشت به آینده به تصویر کشیده شد. اولین اسکوتر برقی در سال 2014 در کشور چین ساخته و به بازار عرضه شد، در سال 2015 نیز وارد بازار آمریکا شد. بعد از سال 2015 به مرور زمان این دستگاه جذاب و مفرح وارد بازار سایر کشورها مانند ایران شد. به این اسکوترها، اسکوتر شارژی، اسکوتر هوشمند و هاوربرد نیز می گویند.

10 دلیل که آمار استفاده از اسکوتر برقی را افزایش داده :

  1. بی صدا هستند و باعث آلودگی صوتی نمی شوند. بنابراین در هر مکان و هر زمانی قابل استفاده هستند.
  2. به دلیل اینکه با انرژی الکتریکی حرکت می کنند، آلودگی زیست محیطی ندارند و دوای درد معضل آلودگی هوا هستند.
  3. با کاهش آلودگی هوا در دراز مدت باعث کاهش بیماری های قلبی و ریوی می شوند.
  4. برای مسیر های کوتاه بسیار مناسب هستند. می توانید با صرف زمان بسیار کمتر به مقصد خود برسید و در زمان صرفه جویی کنید.
  5. نوعی ورزش به حساب می آید و باعث طراوت و نشاط می شود.
  6. فضای کمی را اشغال می کنند و وزن مناسبی دارند بنابراین در حمل نقل آن ها به مشکلی بر نخواهید خورد.
  7. قیمت اسکوتر برقی مناسب می باشد و سوخت آن ها نیز کم هزینه است.
  8. چون این اسکوتر ها شارژی هستند تقریبا جایی وجود ندارد که نتوانید آن ها را شارژ کنید.
  9. هزینه تعمیر و نگهداری آن ها کم است و در کل بسیار مقرون به صرفه هستند.
  10. با این وسایل در ترافیک نخواهید ماند و بدون هیچ مشکلی می توانید به مقصد برسید.

انواع اسکوتر برقی:

  1. اسکوتر برقی ساده : اکثر اسکوتر هایی که می بینید از این نوع هستند. این نوع از اسکوتر ها در واقع اولین مدل از اسکوتر های شارژی هستند. سایز های رایجی که در بازار موجود هستند عبارتند از: 5/6 اینچ، 5/8 اینچ و 10 اینچ که در انواع مدل ها ، رنگ بندی ها و برند ها موجود هستند. اینکه بین این سه سایز کدام یک برای شما مناسب است به سن، وزن و بودجه مالی شما بستگی دارد.
  2. اسکوتر برقی آفرود : سایز چرخ این نوع از اسکوتر معمولا 10 اینچ می باشد و نسبت به اسکوتر های هوشمند ساده چرخ های قطور تری دارند. چرخ هاوربرد های آفرود بر خلاف نوع ساده، بادی هستند. به خاطر شیار های عمیقی که روی این چرخ ها وجود دارند، این اسکوتر ها خوراک مسیر های ناهموار هستند و حسی فراتر از اسکوتر سواری را به شما القا می کنند. قیمت آنها نیز از اسکوتر های ساده بیشتر است ولی به دلیل ویژگی های منحصر بفردی که دارد ارزش خرید دارند.
  3. اسکوتر برقی سگوی : این اسکوتر ها فرقی اساسی با دو مدل قبلی دارند و این فرق به خاطر دسته ای است که روی این اسکوتر ها قرار دارد. این دسته ها باعث شده که این اسکوتر ها در رده اسکوتر های ایمن قرار بگیرند. اگر به دنبال ماجراجویی هستید و بودجه کافی هم دارید، استفاده از این مدل از اسکوتر های شارژی می تواند جذاب باشد.
  4. اسکوتر برقی ناین بات : یکی دیگر از مدل های اسکوتر هوشمند که سر و صدای زیادی به پا کرده است ناین بات می باشد. این نوع اسکوتر از جدید ترین نوع اسکوتر های موجود در بازار می باشد. چیزی بین اسکوتر های ساده و اسکوتر های سگوی هستند، یعنی دسته ای دارند که تا زیر زانو ها می باشد (البته ارتفاع این دسته قابل تنظیم می باشد). شما به وسیله‌ ی زانو هایتان این اسکوتر را هدایت می کنید. اپلیکیشن مخصوص خود را دارند که بسیار کاربردی می باشد. اسکوتر های برقی ناین بات کالایی لوکس هستند و ظاهری بسیار شکیل دارند. اگر می خواهید هدیه ای به یاد ماندنی به عزیزان خود بدهید حتما به اسکوتر برقی ناین بات فکر کنید.
  5. اسکوتر برقی مونوویل : آیا تا به حال اسکوتر سواری با اسکوتر شارژی تک چرخ را تجربه کرده اید!؟ بله تک چرخ. نوع دیگر اسکوتر های شارژی، اسکوتر های مونوویل هستند که فقط یک چرخ دارند. اولین سوالی که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید این است که آیا این اسکوتر ها در حفظ تعادل مشکلی ندارند. جواب منفی است، به راحتی می توانید تعادل خود را حفظ کنید. بوسیله ی دسته ای که دارند به راحتی می توان آن ها را حمل نمود و فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.
  6. اسکوتر برقی تاشو : تفاوت جدی با سایر اسکوتر های قبلی دارند. این تفاوت ودر ظاهر و کاربرد آن ها است. ظاهر آن ها شبیه اسکوتر های کلاسیک است ولی از نوع برقی. روش به حرکت در آوردن آن ها هم بسیار متفاوت است. برای حرکت ابتدا به وسیله ی دکمه پاور این اسکوتر را روشن کنید. در مرحله بعدی باید پای خود را روی اسکوتر قرار دهید و کمی پا بزنید سپس بوسیله ی دسته ای که دارد همانند موتور سیکلت گاز بدهید تا شروع به حرکت کند. این تکنولوژی به کار رفته در آن به این دلیل است که در لحظات اولیه سوار شدن با گاز دادن زیاد به جلو پرتاب نشوید. اسکوتر برقی تاشو به دلیل اینکه تا می شود بسیار راحت و قابل حمل است و همانند اسکوتر های برقی ناین بات اپلیکیشن مخصوص خود را دارد.
  7. اسکوتر هوایی : این نوع از اسکوتر ها در دهه اخیر توسط فردی به نام فرانکی زاپاتا ساخته شده اند. بسیار بسیار جذاب هستند اما قیمت فوق العاده گرانی هم دارند. این اسکوتر دو نوع دارد که عبارتند از:

    1-اسکوتری که با انرژی آب پرواز می کند: اگر به ورزش های آبی علاقه دارید از کنار این وسیله به سادگی عبور نکنید. مطمئن باشید تجربه ای فراموش نشدنی برای شما به یادگار خواهد گذاشت.

    2-اسکوتری که با موتور جت پرواز می کند: این اسکوتر بر خلاف نوع آبی، محدودیت مکانی ندارد و حتما نباید بر فراز دریا ها و اقیانوس ها پرواز کند. این نوع اسکوتر از گام های مهم به سوی آینده است و در آینده بیشتر از آن خواهید شنید.

    3-اسکوتر واتر جت که در زیر آن حرکت میکند : شاید برایتان جالب باشد که این نوع از اسکوتر در زیر آب حرکت می کند و کاربر صنعتی و تفریحی دارد . لازم به ذکر است که این نوع از اسکوتر پر فروش ترین اسکوتر ها در مکان های تفریحی شده است . اگر شما هم یک سفر تفریحی به جزیره کیش رفته باشید حتما این مدل از اسکوتر ها را از نزدیک دیده اید.

 

اسکوتر برقی برای چه سنی مناسب است ؟

برای هاوربرد محدوده سنی خاصی نمی شود تعیین کرد. هر سنی که دارید، کودک هستید یا بزرگسال، این اسکوتر ها برای شما مناسب هستند. می توانید از آن ها صرفا برای تفریح و پر کردن اوقات فراغت استفاده کنید یا به عنوان وسیله ی نقلیه برای مسیر های نیمه بلند. به راحتی می توانید به مدرسه، دانشگاه یا محل کار خود بروید و در زمان صرفه جویی کنید. خلاصه اینکه هر سنی که دارید در خرید این وسایل بسیار جذاب شک نکنید.

اسکوتر برقی؛ جایگزینی مناسب برای بازی های رایانه ای :

با پیشرفت تکنولوژی و آمدن کامپیوتر ها و گوشی های هوشمند بازی های رایانه ای و موبایلی با اقبال زیادی روبرو شده اند. امروزه به حدی طرفداران آن ها زیاد شده که برای نسل جوان به معضلی تبدیل گشته است. شما می توانید بازی با اسکوتر شارژی را جایگزین این بازی ها کنید. به وضوح خواهید دید که چگونه شور و نشاط فرزند دلبندتان افزایش یافته و از او در برابر آسیب های بازی های رایانه ای و موبایلی محافظت کرده اید.

اسکوتر برقی از چه اجزایی تشکیل شده است ؟

اجزای اصلی اسکوتر های هوشمند عبارتند از: موتور ها، چرخ ها، باتری، ژیروسکوپ، شاسی، برد ها و.... این اجزا بسته به انواع مختلف اسکوتر های هوشمند قدرت های مختلفی دارند. مثلا باتری و موتور ها در اسکوتر های بزرگتر یا اسکوتر های آفرود قوی تر هستند. در صورت خرابی هر یک به راحتی و با هزینه کم قابل تعمیر یا تعویض هستند. فقط به یاد داشته باشید برای خرید اسکوتر برقی یا قطعات آن و یا تعمیر اسکوتر برقی خود حتما و حتما به مراکز معتبر مراجعه کنید. شما می توانید انواع اسکوتر برقی و قطعات آن را از فروشگاه ساپتک اسپورت، دیجی کالا و ترب خریداری کنید.

قابلیت های دیگر اسکوتر های برقی :

بعضی از هاوربرد ها قابلیت اتصال به بلوتوث دارند. این یعنی می توانید آن ها را به گوشی موبایل خود متصل کنید و در هنگام اسکوتر سواری موزیک دلخواه خود را گوش کنید. از هاور برد خود حتی به عنوان اسپیکر نیز می توانید استفاده کنید. این وسایل جذاب در جلوی خود چراغ ال ای دی نیز دارند. که این یعنی در شب و در مکان های تاریک به راحتی می توانید از هاوربرد ها استفاده کنید.

اسکوتر های برقی تا چه اندازه محبوب هستند ؟

این محبوبیت تا حدی است که حتی یکسری از سلبریتی ها نیز از این اسکوتر ها استفاده می کنند. بعضی از خوانندگان کنسرت های خود را با این هاور برد ها برگزار می کنند. یا حتی دیده شده که افرادی با اسکوتر شارژی خانه کعبه را طواف می کنند. در کل به تازگی محبوبیت این وسایل نقلیه ی درون شهری بسیار  زیاد شده است. این وسایل در سرتاسر جهان طرفدران جدی خود را دارند و روز به روز به تعداد آن ها افزوده می شود.

و اما کلام آخر ...

اسکوتر ها سرگرمی بسیار جذاب و در عین حال سالم هستند و قطعا بسیار بهتر از بازی های رایانه ای می باشند. علاوه بر جنبه ی تفریحی برای مسیر های نیمه بلند نیز وسایل نقلیه ی مناسبی هستند. حتی اسکوتر برقی را به عنوان یک هدیه لاکچری نیز می توان هدیه داد. به خاطر گسترش آن مراکز فروش و تعمیر اسکوتر برقی بسیار زیاد هستند. فقط به یاد داشته باشید برای خرید اسکوتر برقی ارزان قیمت به گارانتی آن توجه نمایید و حتما از مراکز معتبر خرید کنید.

منبع: ساپتک اسپورت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها