افزایش امنیت با دوربین مداربسته دام

کد خبر: 1129972

دوربین‌های مداربسته نقش بسیار زیادی در تأمین امنیت محیط‌های مختلف دارند. از زمانی که دوربین‌های مداربسته تولید شده و به بازار عرضه شدند، جرم و جنایت‌های بسیاری به کمک آن‌ها برطرف شده و میزان ارتکاب جرم نیز کاهش یافته است. با تولید این دوربین‌ها و رشد زیاد محبوبیت آن‌ها در مدت زمانی کوتاه، دوربین‌های مداربسته مختلفی توسط برند‌ها و شرکت‌های مختلف ساخته شدند که هر کدام مزایای خاصی داشتند. به عنوان مثال دوربین مداربسته دام و دوربین مداربسته بولت از انواع دوربین‌های مداربسته هستند که در محیط‌های مختلفی استفاده می‌شوند. در این مقاله به بررسی ویژگی‌های دوربین مداربسته دام و دوربین‌های مداربسته ساختمان پرداخته شده است.

انواع دوربین‌های مداربسته

همانطور که اشاره شد، استفاده از دوربین‌های مداربسته یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش امنیت محیط است. این دوربین‌ها برای محیط‌های مختلفی طراحی شده‌اند و در هر محیط مانند ساختمان، فضای باز، فروشگاه، باغ و ویلا از دوربین خاصی استفاده می‌شود. همچنین دوربین‌ها بر اساس نوع بدنه نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌گردند که می‌توان به دوربین مداربسته دام و بولت اشاره کرد. هر یک از این دوربین‌ها دارای بدنه متفاوتی هستند و از این‌رو ویژگی‌هایشان با هم تفاوت دارد. دوربین‌های دام و بولت امکان نصب در ساختمان را دارند و به همین دلیل در دسته دوربین مداربسته ساختمان نیز قرار می‌گیرند.

دوربین مداربسته دام چیست؟

دوربین مداربسته دام یا DOME دوربین‌هایی هستند که شکلی گنبدی داشته و به صورت آنالوگ یا دیجیتال تولید شده‌اند. این دوربین با استفاده از فناوری کواکسیکال تصاویر را انتقال می‌دهد و از روبرو شبیه به دوربین مداربسته بولت است. جنس دوربین مداربسته دام معمولاً فلزی یا پلاستیکی است و مخصوص محیط‌های سرپوشیده است. این دوربین‌ها در محیط‌های سرپوشیده بهترین عملکرد را دارند. به دلیل این که بدنه دوربین مداربسته دام در برابر تغییرات آب و هوایی، باد و باران مقاوم نیست، استفاده از آن‌ها در فضا‌های سرباز توصیه نمی‌شود.

دوربین مداربسته دام به دلیل شکل خاصی که دارد، روی بخش‌های مختلفی از ساختمان نصب می‌شود. این دوربین قابلیت نصب روی سقف، گوشه‌های دیوار و حتی قسمت‌های صاف دیوار را نیز دارد. به همین دلیل محبوبیت بالایی داشته و در اکثر محیط‌های بسته از دوربین دام استفاده می‌شود. در مکان‌هایی که امکان نصب دوربین‌های دیگر وجود ندارد، از دوربین مداربسته دام استفاده می‌شود. این دوربین‌ها دارای سنسور‌های متفاوتی بوده و می‌توانند سنسوری ۲ الی ۱۲ مگاپیکسلی داشته باشند. هیچ محدودیتی در انتقال تصاویر در دوربین‌های دام وجود ندارد.

انواع مختلف دوربین مداربسته دام

این دوربین‌ها به دو نوع تحت شبکه و آنالوگ تقسیم‌بندی می‌شوند. برای راه‌اندازی و استفاده از دوربین‌های دام آنالوگ دو عدد کابل نیاز است که یکی از آن‌ها وظیفه تأمین انرژی و دیگری وظیفه انتقال اطلاعات مختلف را دارد. دوربین‌های دام تحت شبکه، از تکنولوژی PEO بهره‌مند هستند و استفاده از آن‌ها ملزم به استفاده از دو عدد کابل نیست. فعالیت‌های دوربین دام در حالت تحت شبکه و در بستر تکنولوژی PEO با یک کابل انجام می‌شود.

دوربین مداربسته بولت

این دوربین‌ها که با نام بالت نیز شناخته می‌شوند، بدنه‌ای استوانه‌ای شکل دارند. بدنه این دوربین‌ها شبیه به شکل گلوله است و از این‌رو به آن‌ها بولت گفته می‌شود. به دلیل شکل خاص این دوربین‌ها، نصب آن‌ها معمولاً روی دیوار است و در بخش‌های مختلف دیوار نصب می‌گردند. این دوربین‌ها دارای بدنه‌ای فلزی هستند و مقاومت بالایی در برابر ضربه و تغییرات آب و هوایی دارند. به همین دلیل از آن‌ها در فضا‌های باز استفاده می‌شود. همچنین دوربین مداربسته بولت، ضد آب است و دارای گواهی‌های مختلفی مانند IP66 و IP67 است.

سنسور استفاده شده در دوربین بولت حداقل دو مگاپیکسلی است و امکان استفاده از سنسور‌های باکیفیت بالاتر نیز وجود دارد. انتقال تصاویر در این دوربین نیز به دو صورت آنالوگ یا تحت شبکه انجام می‌شود. برند‌های معتبر زیادی دوربین‌های مداربسته بولت را تولید می‌کنند و این دوربین‌ها از محبوب‌ترین دوربین‌ها در میان مردم هستند.

از دوربین‌های مداربسته بولت در فضا‌هایی مانند کارگاه‌های کوچک، ورودی‌های ساختمان، لابی ساختمان، ورودی مغازه‌ها و سوله‌ها استفاده می‌شود. این دوربین برای مکان‌هایی که حساسیت بالایی در آن‌ها وجود دارد و امنیت مسأله‌ای بسیار مهم است، مناسب نبوده و استفاده از آن‌ها مختص مکان‌هایی است که حساسیت و نظارت کم‌تری بر آن‌ها وجود دارد.

دوربین مداربسته ساختمان

دوربین‌های مداربسته برای نصب و استفاده در مکان‌های مختلفی استفاده می‌شود. دوربین مداربسته دام یکی از مناسب‌ترین دوربین‌ها برای نصب در ساختمان است و امکان نصب آن در تمام نقاط یک ساختمان وجود دارد. در گوشه‌ها و نقطه‌های کور ساختمان که امکان استفاده از دوربین‌های مداربسته دیگر وجود ندارد، دوربین مداربسته دام بدون هیچ مشکلی نصب می‌شود.

دوربین مداربسته بولت برای استفاده در فضای داخلی ساختمان مناسب نیست. این دوربین به گونه‌ای طراحی شده است که در فضای باز استفاده شود. به همین دلیل برای استفاده از آن در فضای داخلی ساختمان که امنیت آن مهم‌تر از امنیت ورودی ساختمان است، توصیه نمی‌شود. این دوربین بهترین کاربرد را در ورودی ساختمان و لابی آن دارد.

خرید دوربین مداربسته دام از ورادید

ورادید از تخصصی‌ترین تیم‌ها در زمینه امنیت انواع مکان‌ها است. این تیم با بررسی کامل محیط و ویژگی‌های آن، بهترین محصولات امنیتی را برای استفاده در آن توصیه می‌کنند. همچنین در تیم ورادید تلاش می‌شود تا ساده‌ترین و کم هزینه‌ترین راهکار‌ها به مشتریان ارائه داده شود. تیم ورادید وظیفه فروش بهترین تجهیزات امنیتی برند‌های گوناگون را نیز برعهده دارد. در صورتی که به دنبال تیمی برای افزایش امنیت محیط زندگی و کار خود هستید، تیم ورادید بهترین تیم برای گرفتن راهنمایی و مشاوره است. همچنین می‌توانید بهترین تجهیزات را از این تیم خریداری نمایید. نصب و راه‌اندازی تجهیزات امنیتی نیز توسط متخصصین روادید انجام می‌شود. برای خرید دوربین مداربسته دام برای ساختمان خود از روادید کلیک کنید.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها