وزیر راه وشهرسازی: فرودگاه‌های قابلیت واگذاری به بخش خصوصی سیاست دولت مردمی است

کد خبر: 1223286

وزیر راه و شهرسازی گفت : یکی از سیاست های دولت مردمی فرودگاه های قابلیت واگذاری به بخش خصوصی به ویژه فعالان اقتصادی است که این برنامه ریزی ها همسو با کاهش تصدیگری دولت است .

وزیر راه وشهرسازی: فرودگاه‌های قابلیت واگذاری به بخش خصوصی سیاست دولت مردمی است

مهرداد بذرپاش روز پنجشنبه دربدو ورود به فرودگاه رامسر در گفت و گو با خبرنگاران افزود : تمام تلاش ها آن است فرودگاه های قابلیت واگذاری را به بخش های خصوصی از جمله شرکت های هواپیمایی ، مجموعه های مالی و بانک ها به عبارتی هر تشکل اقتصادی که آمادگی داشته باشد این فرودگاه ها را در اختیار گیرد این آمادگی وجود دارد چرا که این اقدام همسو با کاهش تصدیگری مسوولیت دولت است .

وی بیان داشت : امروز در هر نقطه فرودگاهی که نیاز به توسعه زیرساخت ها داشته باشد این جزو سیاست ها و برنامه های دولت است که برای توسعه آن اقدام کندو به عنوان نمونه همین امروز فرودگاه گناباد که سال ها غیر فعال شده بود با توسعه زیرساخت های آن فعالیت آن از سرگرفته شد و فرودگاه رامسر هم از این قاعده مستثنی نبوده و سعی می کنیم هر سرمایه گذار بخش خصوصی که آمادگی دارد چرخه اقتصادی این فرودگاه را بچرخاند به او واگذار می کنیم .

وزیرراه و شهرسازی با اشاره به قدمت بیش از ۵۰ ساله فرودگاه رامسر خاطرنشان کرد : این مجموعه بااین قدمت درعین حال جزو یکی از فرودگاه های با کارکرد قابل توجه سطح مازندران و کشور است خوشبختانه مرز هوایی آن از یک ماه گذشته در نشست هیات وزیران به تصویب رسید و امروز سعی بر آن شده تا از نزدیک نظارت بر این طرح شود و امیدوارم بتوانیم طی ۲ تا سه ماه آینده زیرساخت های لازم برای فعالسازی این مجوز مانند دستگاه کمک ناوبری خریداری و راه اندازی شود و افزون برآن سالن فرودگاه که حدود هزار متر مر بع است به سالن کنونی فرودگاه افزوده شود و در هفته دولت هم به بهره برداری برسد .

بذرباش افزود : رامسر جزو یکی از شهرستان های غربی استان بوده که از لحاظ ظرفیت گردشگری می توان مدعی شد یک ظرفیت مثال زدنی است چرا که مازندران و حتی کشور می تواند یک حساب ویژه برای این شهرستان باز کند وقتی که بحث توسعه های اقتصادی مطرح می شود شرط آن فراهم سازی زیرساخت ها در بخش ها مختلف به ویژه حمل و نقل است نمی توان شبکه حمل و نقل هوایی ، فرودگاهی و دیگر بخش ها مدنظر قرار ندهیم وآن زمان از توسعه اقتصادی صحبت کنیم .

وی تصریح کرد : به نظرم صدور مجوز مرز هوایی و برقراری پروازهای بین المللی فرصت های طلایی برای استان مازندران و منطقه فراهم می کند و امیدوارم بتوانیم در سریع ترین زمان ممکن اقدامات لازم صورت می گیرد و در هفته دولت هم بتوان همه زیرساخت های لازم برای ایجاد مرز هوایی فراهم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت آزاد راه ساحلی چالوس - رامسر هم گفت : با توجه به گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران اجرای این طرح جزو نیاز های ضروری این منطقه است چرا که به علت تردد زیاد شاهد گره های کور ترافیکی در این مطنقه هستیم و امروز یکی از برنامه ها ی مدنظر بررسی و پیگیری این موضوع است و پس از جمع بندی تلاش می شو دبه زودی عملیات اجرایی این طرح هم در این منطقه اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه به منظور شرکت در یادواره شهدای شیرود و سالگرد خلبان شهید شیرودی و بازدید از چند طرح حوزه مسکن و راه سازی مازندران وارد شهرستان رامسر شد.

شرکت در بیست و یکمین جلسه شورای تامین مسکن مازندران در استانداری، آعاز عملیات اجرایی پروژه نهضت ملی مسکن در ساری؛ بازدید از پروژه ۵۶ واحدی نهضت ملی مسکن رامسر؛ بازدید از زمین ۵.۴ هکتاری نهضت ملی مسکن رامسر؛ شرکت در جلسه با شهرداران با رویکرد بازآفرینی شهری در دانشگاه آزاد رامسر و بررسی پروژهای راهبردی حوزه راه و حمل و نقل از جمله برنامه سفر یکروزه وزیر راه و شهرسازی اعلام شد.

رامسر با جمعیتی دست کم ۱۰۰ هزار نفر جزو غربی ترین شهرستان های مازندران است .

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها