انتخابات باشکوه و حداکثری مقدمه تحول

کد خبر: 1264490

کلیدواژه تحول و تشویق به تحول‌آفرینی به شکل مستمر و پررنگ در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، پس از انتخابات ۱۴۰۰ و فعالیت‌های امیدآفرین و اعتمادساز دولت سیزدهم به کار گرفته شده و رنگ و بوی مطالبه رهبری از مسئولان به خود گرفته است. توجه ویژه مقام معظم رهبری به این مسئله، بیانگر توجه به امر تحول‌آفرینی در گام دوم انقلاب است، به طوری که گویی گام دوم انقلاب، تازه از سال ۱۴۰۰ (و نه از سال ۱۳۹۸) آغاز شده است.

انتخابات باشکوه و حداکثری مقدمه تحول

با نزدیک شدن به زمان انتخابات مجالس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، رهبر معظم انقلاب مردم را به میدان انتخابات برای تحول آفرینی فراخوانده و شخصاً ترتیب توالی فرایند تحول را بر پایه حرکت و حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات بیان فرمودند. شکی نیست که انتخابات مهم‌ترین و مؤثرترین راه و روش اعمال اراده مردم در اداره امور کشور و نظارت بر کار مسئولان و کارگزاران برای تحقق مطالبات و حل مشکلات بوده و مبدأ و معبر تحول آفرینی در کشور است. نظام جمهوری اسلامی ایران در ۴۵ سال گذشته کارنامه درخشانی در حراست از ارکان اصلی انتخابات خوب «سلامت حقیقی»، «امنیت کامل»، «رقابت واقعی» و «مشارکت پرشور و حداکثری» از خود به جا گذاشته و بر خلاف برخی کشور‌ها که با کوچک‌ترین مسئله‌ای برگزاری انتخابات را لغو یا به زمان دیگری موکول می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران در اوج ناامنی‌های دفاعی و سخت‌ترین شرایط نظیر جنگ تحمیلی هم انتخابات رقابتی را در نهایت سلامت، امنیت و با مشارکت گسترده مردم برگزار کرده است.

از دشمنان و بدخواهان ملت ایران که از حضور پرشور مردم در انتخابات به شدت عصبانی هستند، جز این انتظار نیست که در ایام منتهی به برگزاری انتخابات، همه ظرفیت رسانه‌ای خود را برای «سیاه نمایی»، «بن‌بست نمایی»، «ناامید کردن» و «بی اعتمادسازی» مردم و از رونق انداختن انتخابات (و در واقع انتقام گرفتن از ملت به دست خود ملت) به میدان بیاورند، اما از برخی افراد حقیقی و حقوقی که در مقاطع مختلف انتخابات گذشته با رأی همین ملت، بر جایگاه‌های مسئولیتی نظام تکیه زده‌اند، به هیچ وجه پذیرفته نیست که ناجوانمردانه به باور‌های مردم خنجر زده و با برجسته کردن و بزرگنمایی مشکلات (که عمدتاً سوءمدیریت خود آنان علت تامه آن مشکلات بوده است) مردم را از حضور در صحنه انتخابات ناامید کنند که در این صورت همه (علاوه بر مردم و نظام، خود آنان نیز) آسیب دیده و جدول دشمن را تکمیل و به اهداف دشمن در ضربه زدن به وحدت، امنیت و قدرت ملی کمک می‌کنند.

بدخواهان ملت ایران خوب می‌دانند که حضور پرشور و حداکثری مردم در صحنه انتخابات، مثل همیشه صحنه‌های باشکوه وحدت ملی را به نمایش می‌گذارد و از آنجا که در نظام جمهوری اسلامی مردم صاحب اصلی کشور هستند، وحدت ملی سبب تولید قدرت معنوی ملی (از اصلی‌ترین منابع قدرت) می‌شود و قدرت و اقتدار ملی، تضمین کننده امنیت ملی و سبب خنثی شدن توطئه‌ها و فروریختن کاخ آرزو‌های دشمن برای ناامن کردن و ضربه زدن به منافع ملی می‌شود. تردیدی نیست که امنیت متکی به حضور گسترده و فراگیر مردم، زمینه را برای پیشرفت همه جانبه و شکوفایی کشور در حوزه‌های اقتصادی، علمی، فرهنگی و... فراهم می‌کند.

بنابراین انتخابات مقدمه تحول در کشور است و کشوری که پیشرفت، غلبه بر مشکلات، خنثی‌سازی توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان بیرونی، و رفع و دفع موانع را از مسیر حمایت دلگرم کننده و حضور آگاهانه و حداکثری ملت در انتخابات دنبال کند پا در مسیر تحول گذاشته و کارآمدی نظام در حوزه اجرا را تضمین می‌کند. از همین رو است که امپراتوری رسانه‌ای دشمن، دلسرد کردن، ناامیدی و عدم حضور مردم را به عنوان استراتژی و نقطه هدف خود در انتخابات برگزیده است.

لازمه تحقق موارد فوق به عنوان منظومه مردمی در انتخابات (از ایجاد وحدت ملی تا تحول و کارآمدی) مسئولیت پذیری حداکثری و همگانی است: مسئولان و قوای کشوری و لشکری باید برای برگزاری انتخابات سالم، امن و رقابتی سنگ تمام بگذارند. مسئولان اجرایی با به نمایش گذاشتن کارنامه فعالیت‌های مؤثر در زمینه رفع و حل مشکلات، دلگرمی مردم را افزایش دهند. احزاب و جناح‌های سیاسی با پرهیز جدی از حاشیه‌سازی و ناامید کننده، مردم را به حضور گسترده دلگرم و تنور انتخابات را گرم‌تر کنند. اصحاب رسانه و قلم به ویژه رسانه ملی تمام توان خود را به بصیرت افزایی و افزایش امید اختصاص دهند. سربازان و افسران جنگ نرم علاوه بر حضور پرقدرت در عرصه جهاد عظیم تبیین و روشنگری در دنیای مجازی، در صحنه اجتماع نیز به صورت چهره به چهره به تبیین ضرورت مشارکت در انتخابات و رفع ابهامات و تردید احتمالی افراد در سطح جامعه همت بگمارند. در چنین شرایطی تردید نداریم که از باب «لا مؤثر فی الوجود الا الله» نصرت و یاری خداوند نیز شامل حال شده و شاهد انتخاباتی پرشور و دشمن شکن خواهیم بود.

منبع: روزنامه جوان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها