پیش‌بینی افزایش قیمت بی‌سابقه برای طلا! | طلا بخریم؟

کد خبر: 1265397

سرمایه‌گذاران طلا پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های طلا در سال آینده بی‌سابقه باشد.

پیش‌بینی افزایش قیمت بی‌سابقه برای طلا! | طلا بخریم؟

سرمایه‌گذاران طلا پیش‌بینی می‌کنند که قیمت‌های طلا در سال آینده بی‌سابقه باشد.

طلا در مسیر رشد سالانه ۱۳ درصدی در سال ۲۰۲۳ قرار دارد که بهترین سال آن از سال ۲۰۲۰ است و حدود ۲۰۶۰ دلار در هر اونس معامله می‌شود. با توجه به عملکرد شگفت‌آور قوی در سال ۲۰۲۳، شاهد افزایش قیمت‌های بیشتر در سال ۲۰۲۴ هستیم.

طلا در ۴ دسامبر، با شرط کاهش سیاست پولی ایالات‌متحده در اوایل سال ۲۰۲۴ به بالاترین سطح خود یعنی ۲۱۳۵ دلار و ۴۰ سنت رسید و از رکورد قبلی که در سال ۲۰۲۰ کاهش یافته بود، پیشی گرفت.

این فلز گرانبها در ماه مه امسال و با وقوع بحران بانکی منطقه‌ای ایالات‌متحده، تقریباً به قلمروی ناشناخته تبدیل شد. تا ماه اکتبر، نزدیک به ۱۸۰۰ دلار در هر اونس عقب‌نشینی کرد تا اینکه تحت تاثیر درگیری رژیم صهیونیستی با غزه قرار گرفت.

نظرسنجی رویترز در اکتبر پیش‌بینی کرد که قیمت‌ها در سال ۲۰۲۴ به طور میانگین ۱۹۸۶ دلار و ۵۰ سنت خواهد بود. آنها تا کنون در سال جاری به طور میانگین بالای ۱۹۵۰ دلار بوده‌اند که بالاتر از میانگین سالانه قبلی است. جی پی مورگان در اواسط سال ۲۰۲۴ شاهد افزایش قیمت طلاست و در کاهش نرخ بهره به اوج ۲۳۰۰ دلاری می‌رسد. یوبی‌اس پیش‌بینی می‌کند در صورت تحقق کاهش‌ها، رکورد ۲۱۵۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۴ به ثبت برسد.

طبق گزارش رویترز، شورای جهانی طلا در چشم انداز سال ۲۰۲۴ خود پیش بینی کرد که کاهش حدود ۴۰ تا ۵۰ واحد پایه در بازدهی سررسید طولانی تر، پس از ۷۵ تا ۱۰۰ واحد کاهش نرخ، می‌تواند منجر به افزایش ۴ درصدی طلا شود./ایسنا

 کاهش قیمت دلار و ثبات نرخ انواع سکه در معاملات امروز

قیمت انواع سکه و طلا در معاملات امروز دهم دی، نسبت به روز معاملاتی گذشته، ثابت ماند.

دلار امروز در مرکز مبادله ارز و طلا در بخش اسکناس، ۴۲ هزار و ۹۳۰ تومان و در بخش حواله‌ ۳۹ هزار و ۲۸ تومان کشف قیمت شد‌.

دلار در ‌‌صرافی‌ها امروز در زمان تنظیم گزارش، به نرخ ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری و با نرخ ۴۳ هزار و ۱۳۵ تومان فروخته شد.

همچنین ‌یورو امروز در صرافی‌ها با نرخ توافقی به قیمت ۴۷ هزار و ۴۳۱ تومان معامله شد، اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۶۸۹ تومان ارزش‌گذاری شد.

بررسی میدانی بازار ارز نشان می‌دهد‌،‌ دلار آزاد امروز توسط دلالان مقابل صرافی‌ها ۴۹ هزار و ۸۴۰ تومان معامله شد؛ معاملات دلار در بازار غیررسمی طی یک دو هفته گذشته کاهشی بوده است، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار با کاهش  ۲۶۰ تومانی مواجه شد.

* آخرین قیمت انواع سکه و طلا

امروز در میدان فردوسی سکه طرح قدیم‌‌ به نرخ ۲۶ میلیون و ۳۰۲ هزار تومان داد و ستد شد، همچنین سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش ۵۰ هزار تومانی به قیمت ۲۹ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه در بازار با رشد ۵۰ هزار تومانی به نرخ ۱۵ میلیون و ۷۴۰ هزار تومان داد و ستد شد، ربع سکه به قیمت ۱۰ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان عرضه شد؛ همچنین هر سکه یک گرمی به نرخ ۵ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار امروز ۲ میلیون و ۵۰۵ هزار تومان در هر گرم قیمت‌گذاری شد‌، همچنین امروز هر مثقال طلای ۱۸ عیار‌، ۱۰ میلیون و ۸۴۴ هزار تومان نرخ‌گذاری شد؛ نرخ طلای آب شده نیز هر مثقال ۱۰ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان بوده است.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲گرم)، ۲۰۶۲ دلار است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها