استارت ثبتنام وام 600 میلیون تومانی دولتی | وام 600 میلیون تومانی با بازپرداخت 20 ساله برای این افراد

کد خبر: 1289339

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران نحوه ثبت وام مسکن ایثارگران به مبلغ 600 میلیون را تشریح کرد.

استارت ثبتنام وام 600 میلیون تومانی دولتی | وام 600 میلیون تومانی با بازپرداخت 20 ساله برای این افراد

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران نحوه ثبت وام مسکن ایثارگران به مبلغ 600 میلیون را تشریح کرد.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران نحوه ثبت وام مسکن ایثارگران را تشریح کرد.

میشم ارز، مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: وام مسکن ایثارگران از جمله وام خرید و ساخت مسکن به ایثارگرانی که تاکنون از وام مسکن استفاده نکرده اند پرداخت می شود.

وی در پاسخ به این سوال که این وام شامل کدام شهدا می شود؟ وی گفت: تمامی جانبازان، والدین شهدا، همسران شهدا، فرزندان شاهد، آزادگان و فرزندان جانبازان 70 درصدی که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده اند می توانند برای دریافت این وام اقدام کنند.

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: ثبت نام اولیه این وام به صورت اینترنتی است. متقاضیان وام جهت ثبت نام اولیه به سامانه ایثار من مراجعه نمایند.

ایروز درباره میزان وام مسکن ایثارگران گفت: مبلغ وام در حال حاضر در شهرهای بالای یک میلیون نفر 600 میلیون، در مراکز استان ها 500، در شهرها 400 و در روستاها 300 میلیون با اعتبار 20 ساله است. مدت بازپرداخت و کارمزد 4 درصد

وی ادامه داد: این وام باید صرف خرید یا ساخت مسکن شود.

وام مسکن ایثارگران در سال 1403 چه زمانی وارد فاز اجرایی می شود؟

مدیرکل دفتر مسکن و تسهیلات رفاهی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: وام مسکن ایثارگران در سال 1402 به دلیل عدم پیش بینی در قانون بودجه برای اجرا به تصویب هیأت وزیران رسید. به همین دلیل اواخر سال گذشته به بنیاد شهید موکول شد و امور ایثارگران اعلام و وارد فاز اجرایی شد. به همین دلیل این وام تا پایان خرداد ماه سال جاری اعتبار دارد.

ارز خاطرنشان کرد: وام مسکن ایثارگران در حال حاضر از سال 1402 تا پایان خرداد 1403 پرداخت می شود، وام مسکن ایثارگران در سال 1403 در قانون بودجه تا سقف 750 میلیون تومان پیش بینی شده است، اما احتمالاً در دوم اجرا خواهد شد. نیمی از سال لذا ایثارگران برای اینکه در نوبت وام نمانند می توانند قبل از خرداد 1403 نسبت به دریافت آن اقدام کنند.

پاکدل با اشاره به جزئیات افزایش حقوق ایثارگران در سال 1403 گفت: افزایش حقوق شهدای نیروهای مسلح اعم از شاغل و بازنشسته و کسانی که با همکاری نیروهای مسلح شهید یا جانباز شده اند. بر اساس مواد 38.39 و 40، بر اساس احکام صادره در اسفند ماه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: افزایش حقوق ایثارگران غیرنظامی و جانبازان بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری معادل 20 درصد است، افزایش حقوق ایثارگران دستگاه های اجرایی مطابق ماده 39 است اما برای در حال حاضر، ما آن را 20 درصد افزایش داده ایم. انجام شد

پاکدل ادامه داد: حقوق پرستاری به تعداد 138 هزار نفر و با افزایش 35 درصدی به ازای هر کیلو 71 میلیون و 661 هزار و 840 ریال معادل مصوبه شورای عالی کار اعمال شده است. مستمری والدین شهدا بر اساس قانون بودجه سال 1403 معادل 114 درصد از 70 میلیون و 80 هزار ریال به 150 میلیون ریال افزایش یافته است.

وی افزود: کمک معیشتی ایثارگران به دلیل عدم ابلاغ آیین نامه آن به محض ابلاغ آیین نامه و انجام مراحل اولیه پرداخت شد و مابه التفاوت پرداختی نیز از فروردین ماه انجام می شود.

پاکدل گفت: حق حفظ موضوع ماده 22 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به دلیل اینکه آیین نامه آن تاکنون ابلاغ نشده است معادل سال قبل است.

وی افزود: برای کسورات اولین افزایش مربوط به صندوق شهید با توجه به تماس ها و مراجعات ایثارگران و به منظور جلب نظر ایثارگران و همچنین زمینه سازی برای پرداخت سریع وام های ضروری. به ایثارگران جلسه ای با مدیرعامل صندوق شهید داشتیم که سقف کسورات معادل افزایش متوسط ​​20 درصدی است. و حداکثر سه میلیون تومان در نظر گرفته ایم و در صورتی که ایثارگران بیش از سه میلیون افزایش حقوق یا مستمری و کمک هزینه پرستاری داشته باشند تا این سقف و همچنین جانبازانی که فیش داشته باشند اقدام می شود. غیر از حقوق و مستمری از قبیل کمک هزینه پرستاری موضوع ماده ۲۶ و کمک هزینه نفقه. موضوع ماده 22 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران صرفاً از حقوق یا مستمری آنان کسر می شود و ایثارگرانی که از بنیاد کمک هزینه پرستاری دریافت می کنند و در صندوق شهید عضویت دارند، معادل افزایش کمک هزینه پرستاری تا سقف تعیین شده است. سه میلیون تومان.

حیات / تابناک

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها