ابلاغ دستورالعمل جدید تأمین مالی بنگاه‌های کوچک

کد خبر: 682898

بانک مرکزی در دستورالعمل جدید تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط بر پذیرش ضمانت نامه‌های، صندوق ضمانت تأکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان:بانک مرکزی در دستورالعمل جدید تأمین مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط بر پذیرش ضمانت نامه‌های، صندوق ضمانت تأکید کرد.
در ماده 8 دستورالعمل تأمين مالی بنگاه های کوچک و متوسط تصریح شده است: موسسه اعتباری مي‌تواند پس از بررسيهای کارشناسی، نسبت به پذيرش ضمانت نامه های صادره از سوی صندوقهای ضمانت (که به موجب قانون تشکيل شده و دارای تفاهم نامه با بانک های عامل جهت تأمين تسهيلات و تعهدات هستند) به‌عنوان وثیقه اقدام نمايد.

گفتنی است صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک با تصویب مجلس شورای اسلامی در سال 1383 تأسیس شد و مهمترین هدف آن صدور ضمانت نامه برای پوشش کسری وثایق اعطایی بانک ها و مؤسسات مالی و اعتباری به صنایع کوچک است. هم اکنون سقف ضمانت نامه های صادر شده این صندوق برای صنایع کوچک 30 میلیارد ریال تعیین شده که 70 درصد اصل و سود تسهیلات را پوشش می دهد. این مبلغ در مناطق کمتر توسعه یافته 85 درصد اصل و سود تسهیلات است. صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تاکنون با 18 بانک و مؤسسه مالی و اعتباری تفاهم نامه همکاری امضا کرده است که صاحبان صنایع کوچک می توانند از مزایای این تفاهم نامه ها ، بهره مند شوند. از ابتدای سال 96 نیز ، تمام فرایند صدور ضمانت نامه های، صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک بصورت الکترونیکی انجام می شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها