ارزان‌ترین خودروی برقی جهان؛ فقط ۲۰ میلیون تومان

کد خبر: 733216

با افزایش تعداد خودروها و آلودگی‌های ناشی از سوخت فسیلی آنها، اکثر شرکت‌های خودروساز برای کمک به کاهش سطح آلاینده‌های مرگبار و حفظ بازار محصولات خود سراغ طراحی و ساخت خودروهایی رفته‌اند که از سوخت‌های پاک برای حرکت استفاده می‌کند.

ارزان‌ترین خودروی برقی جهان؛ فقط ۲۰ میلیون تومان

ارزان‌ترین خودروی برقی

سرویس اقتصادی فردا: نیروی برق یکی از پاک‌ترین انرژی‌هایی است که به لحاظ صرفه اقتصادی تاکنون توانسته است نظر بسیاری از طراحان و سازندگان خودرو را به خود جلب کند، اما مساله‌ای که همچنان مانع فراگیر شدن خودرو‌های برقی در جهان شده، بالا رفتن قیمت تمام شده این گونه خودرو‌ها است. تین نیوز اطلاعاتی راجع به این خودروی برقی نوشته است که بخشی از آن را در ادامه می خوانید: در همین حال، شرکت جنرال موتورز یکی از آخرین محصولات خود را به بازار عرضه کرده است که با داشتن تمام مشخصه‌های یک خودروی مناسب شهری، ارزانقیمت‌ترین آن‌ها نیز به شمار می‌رود.
بائوجون‌ای ۱۰۰ یک خودروی برقی جدید است که توسط شرکت چینی سایک که زیرمجموعه جنرال موتورز است به تولید رسیده. این خودروی دو نفره که شباهت زیادی به نمونه اسمارت فورتو دارد و در حال حاضر فقط در چین قابل دسترس بوده به یک موتور الکتریکی مجهز است که می‌تواند ۳۹ اسب بخار قدرت و ۱۱۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. طبق اعلام طراحان شرکت سایک، همچنین بائوجون به یک باتری لیتیومی مجهز شده که با هر بار شارژ که ۷.۵ ساعت طول می‌کشد ۱۵۵ کیلومتر را می‌پیماید. رقیب این خودرو محصولی است از شرکت تسلا که می‌تواند بیش از ۲۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند و داخل کابین آن نیز برای پنج نفر فضای کافی وجود دارد. شرکت ژاپنی نیسان نیز نمونه الکتریکی جوک را در حال آماده‌سازی دارد که طبق شایعات منتشر شده این خودرو نیز می‌تواند بیش از ۲۷۰ کیلومتر را طی کند، اما نکته قابل توجه و برگ برنده بائوجون قیمت تمام شده آن است که براساس اعلام جنرال موتورز کمی بیش از ۵ هزار دلار (با دلار ۴۰۰۰ تومانی ۲۰ میلیون تومان) قیمت‌گذاری شده و نسبت به تسلا و جوک که قیمت‌هایی در حدود ۳۵ هزار دلار (یا دلار ۴۰۰۰ تومانی ۱۴۰ میلیون تومان) را برای خود در نظر گرفته‌اند، دارای قدرت رقابت بسیار شدیدی است.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها