قیمت هر کیلو قزل آلا در بازار و مزرعه چند؟

کد خبر: 886593

یک مقام مسئول گفت:کمبود پودر بچه ماهی و عدم موافقت دولت مبنی بر واردات بچه ماهی نگرانی‌هایی ایجاد کرده است.

قیمت هر کیلو قزل آلا در بازار و مزرعه چند؟

باشگاه خبرنگاران: آرش نبی زاده مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی درباره آخرین مشکلات پیش روی تولیدکنندگان اظهار کرد: علی رغم ممنوعیت صادرات خوراک آبزیان، پودر ماهی چندانی در بازار نیست که از این رو احتمال می‌رود این محصول در انبار‌ها احتکار یا تحت شرایطی از کشور خارج شده باشد.

وی با اشاره به اینکه نوسان نرخ دلار تاثیری بر قیمت نهاده‌ها ندارد، افزود: با توجه به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به واردات نهاده‌های دامی، نوسان نرخ دلار تاثیری بر این موضوع ندارد و تنها دلال بازی شرکت‌های واردکننده منجر به افزایش قیمت نهاده‌های دامی در بازار شده است.

نبی زاده با اشاره به اینکه پودر ماهی یکی از نهاده‌های اصلی آبزیان به شمار می‌رود، گفت: در شرایط کنونی به دلیل کمبود پودر ماهی در بازار، قیمت این محصول به شدت افزایش یافته و مشکلاتی را برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است.

این مقام مسئول با بیان اینکه تولیدکنندگان نسبت به آینده تولید نگرانی‌هایی دارند، افزود: با وجود آنکه خوراک بچه ماهی ریز با کیفیت در بازار موجود نیست، از این رو پیگیری‌ها و فشار‌های وارده مبنی بر واردات بچه ماهی به دولت تا این لحظه بی نتیجه مانده است و همین موضوع موجب شده تا پرورش دهندگان نگرانی‌هایی نسبت به آینده تولید داشته باشند.

به گفته وی عدم دسترسی تولیدکنندگان به خوراک کیفی مناسب موجب می‌شود تا تلفات سنگینی به تولید وارد شود چرا که هم اکنون بسیاری از پرورش دهندگان به دلیل عدم تامین غذا مجبور شدند ماهی خود را در وزن پایینی روانه بازار کنند که این امر در کاهش تولید قزل آلا تاثیر بسزایی دارد.

نبی زاده تولید قزل آلا در سال جاری را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به نوسان شدید نرخ نهاده‌ها و نبود ثبات اقتصادی پیش بینی می‌شود که تولید قزل آلا به ۱۲۰ هزارتن برسد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان سردآبی درباره آخرین وضعیت بازار قزل آلا اظهار کرد: اگر برنامه ریزی دقیقی در بخش تولید صورت نگیرد، ماهی از سبد خانوار به دلیل غیر استراتژیک بودن حذف خواهد شد چرا که تمامی توجه و حمایت دولت محدود به بخش تولید و توزیع گوشت قرمز و مرغ است.

وی در پایان قیمت هر کیلو قزل آلا سرمزرعه را ۱۶ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: هم اکنون هر کیلو قزل آلا با نرخ ۲۵ هزار تومان در خرده فروشی‌ها عرضه می‌شود که نسبت به یک ماه اخیر بیش از هزار تومان اُفت داشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها