همه آنچه که درباره دهکده المپیک باید بدانید

کد خبر: 934834

داستان احداث محله دهکده المپیک، به گذشته‌هایی بازمی‌گردد که اراضی کن محدوده‌های اطراف را حسابی سیراب می‌کرد و از رودخانه‌ها و نهرهایش محله‌ای گل و بلبل ساخته شده بود.

همه آنچه که درباره دهکده المپیک باید بدانید

داستان احداث محله دهکده المپیک، به گذشته‌هایی بازمی‌گردد که اراضی کن محدوده‌های اطراف را حسابی سیراب می‌کرد و از رودخانه‌ها و نهرهایش محله‌ای گل و بلبل ساخته شده بود. حالا شاید کمتر کسی این چیزها را یادش باشد؛ به غیر از همان اهالی قدیمی روستای کن که بر وسعت روستایشان تاکید دارند و از دهکده تا جنت آباد را جزوی از این روستا می‌دانند. حتی شاید کمتر کسی بداند دهکده المپیک، زمانی جزو منطقه 5 شهرداری تهران بود. اما درست مدتی بعد از تاسیس منطقه 22، دهکده با این منطقه گره خورد و حالا دیگر دهکده المپیک را با منطقه 22 و مراکز تجاری-رفاهی اطرافش می‌شناسند. تا همین چند سال پیش این محله چندان روی بورس نبود؛ اوضاع اینجا اما به قدری بهبود یافته که وقتی به آگهی‌های املاک دهکده المپیک در سایت دیوار نگاهی می‌اندازیم، باورمان نمی‌شود چنین خانه‌هایی در این محله ساخته شده باشد.

چرا دهکده المپیک؟

سال 1348 بود که خبری مانند بمب ایران را ترکاند؛ قرار بود این بار ما، میزبان بازی‌های آسیایی شویم. بنا بود که این بازی‎ها در سال 1353 برگزار شود. از آنجایی که محل برگزاری بازی‌ها ورزشگاه آزادی بود، دهکده المپیک جهت اسکان ورزشکاران داخلی و خارجی احداث شد. اگر نگاهی به شکل و شمالی کلی این محله بیاندازید، متوجه ظاهر ورزشی آن خواهید شد؛ به خصوص در محله‌های قدیمی‌تر که کوچه و خیابان‌هایش با اسم ورزش 1، ورزش 2 و ... نام‌گذاری شده‌اند. پس از آن نیز این محله به عنوان مکانی برای استقرار و استراحت ورزشکاران تبدیل و سپس هم به کارکنان تربیت بدنی فروخته شد. این شد که این محله، به دهکده المپیک شناخته گردید.

دهکده المپیک دقیقا کجای تهران است؟

این محله، در قسمت شمال غربی تهران واقع شده است. نمی‌توان محدوده دقیقی برای دهکده المپیک تعیین کرد با این حال اواسط آن را اتوبان همت و بزرگراه آزادگان احاطه کرده است. خیابان هوانیروز در قسمت جنوبی و پارک جوانمردان نیز در قسمت غربی دهکده المپیک قرار گرفته است. از شمال نیز به بلوار کوهسار و رشته کوه‌های البرز و از شرق نیز باغ‌های کن ختم می‌شود. همه این‌ها باعث شده اهالی، با معامله خانه و آپارتمان در دهکده المپیک ، نه در تهران که گویا در شمال زندگی کنند. از سوی دیگر این محله به آزادگان، همت و حکیم راه دارد و خیلی سریع می‌توان به خیابان‌های اصلی تهران رسید.

قیمت خانه در دهکده المپیک چقدر است؟

همانطور که گفته شد، دهکده المپیک منطقه خیلی وسیعی است و دقیقا نمی‌توان برای آن محدوده مشخصی تعیین کرد. بنابراین اگر قصد سکونت در این محله را دارید، بهتر است از جای خود تکان نخورید، به سایت دیوار بروید و آگهی‌های خرید و فروش خانه در دهکده المپیک را بررسی کنید. برای مثال در یک مورد آپارتمانی 110 متری، نوساز، دو خوابه در طبقه دوم و به قول فروشنده با متریال و نقشه فوق العاده به قیمت یک میلیارد و 430 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در مورد دیگری یک واحد 131 متری، سه خوابه با 5 سال سن ساخت یک میلیارد و 400 میلیون تومان آگهی شده است.

منبع : ویرلن

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    Markets

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها