جراح چاقو بدست در 89 سالگی!

کد خبر: 539619

اکثر آدم‌ها در کشورهای مختلف بیشتر عمر خود را کار می‌کنند. سن بازنشستگی بیشتر آدم‌ها 60 تا 65 سالگی است؛ دورانی که قرار است استراحت کنیم و از زندگی سالمندی لذت ببریم اما زن جراحی به نام آلا لیفوشکینا این قانون را شکسته و در 89 سالگی همچنان کار می‌کند و از آن لذت می‌برد.

روزنامه ایران: اکثر آدم‌ها در کشورهای مختلف بیشتر عمر خود را کار می‌کنند. سن بازنشستگی بیشتر آدم‌ها 60 تا 65 سالگی است؛ دورانی که قرار است استراحت کنیم و از زندگی سالمندی لذت ببریم اما زن جراحی به نام آلا لیفوشکینا این قانون را شکسته و در 89 سالگی همچنان کار می‌کند و از آن لذت می‌برد.
آلا سال 1927 در کشور روسیه و در شهر ریازان در بخش مرکزی این کشور به دنیا آمد. پدر او جنگلبان و مادرش معلم بود. در سال 1941 و دوران جنگ جهانی دوم، آلا دختری مدرسه‌ای بود. با وجود قحطی و مشکلات فراوان جنگ، او درس خواندن را رها نکرد و توانست وارد یکی از بهترین دانشگاه‌های علوم پزشکی روسیه شود. او حالا به عنوان پیرترین جراح روسیه در شهر خودش همچنان مشغول کار است و جراحی می‌کند. همه می‌دانیم که پزشک جراح بودن اصلاً کار آسانی نیست، اما آلا ثابت کرده که سن نمی‌تواند شما را از علاقه به کاری که دارید دور کند. آلا هر سال 100 عمل جراحی انجام می‌دهد که تعداد آنها تا امروز از 10 هزار عمل جراحی فراتر رفته است.او هر روز ساعت 8 در کلینیک حاضر می‌شود تا بیماران را معاینه کند. از ساعت 11 به بعد هم به بیمارستان می‌رود تا جراحی کند. او چهار روز در هفته عمل می‌کند. آلا اسم خودش را «اسب مسابقه» گذاشته است زیرا عاشق رقابت و برنده شدن است.

از او درباره راز جوانی‌اش پرسیدیم: من هم راز طول عمر را پیدا نکردم... من فقط همه چی می‌خورم، زیاد می‌خندم و زیاد گریه می‌کنم. البته من هرگز ازدواج نکرده‌ام و هیچ بچه‌ای هم ندارم. یک برادرزاده معلول دارم که پیش من زندگی می‌کند و من مراقبش هستم. هفت گربه هم دارم که غذاهای مختلفی می‌خورند. برای همین وقتم پُر است. به نظر خودم، طول عمر و داشتن انرژی در این سن و سال، نعمتی است که خداوند به من هدیه داده

است.از او پرسیدیم چرا در این سن هنوز کار می‌کند: چرا کار می‌کنم؟ چون کار کردن را دوست دارم. چون کمک کردن به مردم را دوست دارم. چون از درمان بیماران لذت می‌برم. سال‌ها پیش من جان آدم‌هایی را نجات داده‌ام که همه از درمان‌شان ناامید شده بودند و بقیه جراحان حاضر به عمل کردنشان نبودند، اما من آنها را عمل کردم و درمان شدند. حالا آنها زندگی می‌کنند و خانواده و همسر و بچه دارند. بیمارانم بعد از عمل به دوستان من تبدیل می‌شوند. از او خواستیم خاطره‌ای از نخستین جراحی‌اش بگوید: نخستین‌ها همیشه در خاطر آدم می‌مانند. یادم می‌آید وقتی با چاقو شکم بیمار را برش دادیم، خون به بیرون فواره زد و صورتم غرق خون شد. همان لحظه استادم گفت: خُب، با کمک تو جراحی رو شروع کردیم.
یکی از همکاران جراح آلا به ما گفت: من بالغ بر 150 عمل جراحی همراه آلا انجام داده‌ام که همه آنها با موفقیت تمام شده‌اند. این نتیجه فوق‌العاده‌ای است.

تا به امروز، هیچ بیماری زیر دست‌های او فوت نشده. باید بدانیم که جراحی کردن به تمرکز بالایی نیاز دارد و در طول عمل دست‌ها نباید بلرزند. آلا با وجود سن بالا هم تمرکز عالی دارد و هم دست‌هایش نمی‌لرزند.یکی از بیماران آلا درباره او چنین می‌گوید: وقتی به من گفتند جراح شما این خانم پیر است، ترسیدم اعتماد کنم، اما وقتی مرا با انگشت‌های قوی و محکمش معاینه کرد، همه شک و تردیدم از بین رفت. عملم با موفقیت تمام شد و من تا همیشه سپاسگزار او هستم.نکته جالبی درباره آلا وجود دارد: او تا امروز هیچ وسیله‌ای را داخل شکم بیمارانش جا نگذاشته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها