علت کم شدن علاقه زنان آمریکایی به مادر شدن چیست؟

کد خبر: 821222

هافینگتون پست در مطلبی به علل کاهش علاقه زنان آمریکایی به مادر شدن و در نتیجه کاهش نرخ زاد و ولد در این کشور پرداخت.

علت کم شدن علاقه زنان آمریکایی به مادر شدن چیست؟

باشگاه خبرنگاران جوان: پایگاه اینترنتی هافینگتون پست در مطلبی درباره علل کاهش نرخ زاد و ولد در آمریکا نوشت بارداری و پیوستن یک کودک جدید به جمع خانواده باید زمان شادی و هیجان باشد، اما برای زنان شاغل در آمریکا، این دوره اغلب دوره استرش مالی و احساس ناامنی است. زنانی که جرات می‌کنند مادر باشند در معرض تبعیض، غرض ورزی و آزار و اذیت مضاعف قرار می‌گیرند.

در ادامه این مطلب آمده است: پس جای تعجب ندارد که زنان آمریکایی تمایلی به داشتن کودکان بیشتر ندارند. هفته پیش، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا گزارشی را منتشر کرد که نشان می‌دهد نرخ زاد و ولد در آمریکا یعنی تعداد کودکانی که در سراسر کشور متولد می‌شوند به پایین‌ترین سطح آن در سی سال گذشته رسیده است و میزان آن پایین‌تر از سطحی است که برای ثابت نگه داشتن جمعیت این کشور لازم است.

نیویورک تایمز در مقاله‌ای عوامل اجتماعی را جزو عوامل دخیل در این کاهش معرفی کرده و افزوده است زنان با هدف تقویت موقعیت شغلی و کاری خود، تولد کودکان را به تعویق می‌اندازند. بلومبرگ نیز عوامل اقتصادی را دلیل این کاهش عنوان می‌کند. محافظه کاران نیز رسانه‌های اجتماعی و فیلم‌های مستهجن را در این میان مقصر می‌دانند.

بنابر این مطلب، اما در میان همه این عوامل، یک واقعیت اساسی نادیده گرفته می‌شود و آن اینکه بیشتر زنان در آمریکا حتی قبل از اینکه باردار شوند، به خوبی می‌دانند که حمایت اجتماعی کافی از آن‌ها به عنوان مادران جامعه وجود ندارد.

بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا، ۸۸ درصد افراد در این کشور مرخصی بدون حقوق دریافت می‌کنند. بر اساس گزارشی که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد یک چهارم مادران در آمریکا کمتر از دو هفته بعد از تولد نوزاد خود به سر کار برمی‌گردند. این امر عواقب وحشتناکی برای سلامت والدین و کودکان دارد.

برای زنانی که درآمد پایینی دارند، تولد نوزاد می‌تواند آن‌ها را به سمت فقر بکشاند و برای زنانی که درآمد بالایی دارند بارداری می‌تواند آن‌ها را از مسیر ارتقای شغلی و افزایش حقوق منحرف کند.

هافینگتون پست در ادامه می‌افزاید: «بحث شکاف میان پرداخت‌های مردان و زنان را نیز در این میان باید در نظر داشته باشیم. در شرایطی که هفتاد درصد خانواده‌ها روی درآمد مادران تکیه می‌کنند، آن‌ها حدود ۷۱ درصد حقوقی را می‌گیرند که یک مرد با همان میزان کار به دست می‌آورد».

گرچه اقتصاد آمریکا از بحران دهه قبل خارج شده است، اما تصویر اقتصادی برای بسیاری از خانواده‌ها همچنان مطلوب نیست. در این کشور به رغم پایین بودن نرخ بیکاری، حقوق‌ها افزایش نیافته است. مطالعه اخیر بانک مرکزی آمریکا نشان داد که ۴۰ درصد آمریکایی‌ها پس اندازی ۴۰۰ دلاری برای هزینه در شرایط اضطراری در اختیار ندارند.

در پایان این مطلب آمده است: زنان در هر سطح از درآمد به سبب بچه دار شدن به نوعی جریمه می‌شوند. زنان متخصص با تحصیلات بالا از مادر شدن می‌ترسند، زیرا زنانی که مادر می‌شوند اغلب به عنوان افرادی در نظر گرفته می‌شوند که سرمایه گذاری چندانی روی کار خود نمی‌کنند؛ حتی اگر هیچ شاهد و دلیلی برای این امر وجود نداشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها