درخواست رئیس اورژانس از کمیسیون بهداشت

کد خبر: 899641

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به ورود دارو‌های هندی به ایران گفت: رئیس سازمان غذا و دارو در این خصوص گفتند که اثربخشی این دارو‌ها همواره ارزیابی شده و حتی این دارو‌ها به اتحادیه اروپا هم صادر می‌شوند.

درخواست رئیس اورژانس از کمیسیون بهداشت

خبرگزاری فارس: حیدر علی عابدی سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره جزئیات جلسه عصر امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه پیرحسین کولیوند رئیس اورژانس کل کشور گزارشی را درباره اورژانس و مراقبت‌های لازم صورت گرفته از سوی آن‌ها در مسیر راهپیمایی اربعین و همچنین تلاش‌های آن‌ها در زلزله کرمانشاه مطرح کرد ضمن اینکه کمبود‌های اورژانس هم در زمینه‌های پرسنلی، کادر پرستاری و فوریت‌های پزشکی اعلام شد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان اورژانس از اعضای کمیسیون خواستند کمک‌ها و حمایت‌های لازم در بخش‌های مختلف از اورژانس کشور صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بخش دوم حضور نمایندگان مختلف دستگاه‌ها و سازمان‌ها در کمیسیون بهداشت و درمان امروز مباحثی در خصوص انجمن علمی سرطان خون و نماینده آن‌ها حضور داشته و جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اصغری رئیس سازمان غذا و دارو نگرانی‌های خود و انجمن سرطان خون را در خصوص کمبود دارو مطرح کرد.

وی گفت: یکی از اعضای کمیسیون در خصوص احتمال اثربخش نبودن دارو‌های وارداتی از هند درباره درمان سرطان خون مطرح کرد و رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به وی اعلام کرد دارو‌های داخلی و وارداتی مرتباً ارزیابی می‌شوند و اگر اثربخشی آن بر روی بیماران مشخص نباشد به هیچ وجه اجازه توزیع در داروخانه‌های کشور داده نمی‌شود. این در حالیست که حتی برخی دارو‌ها در گمرک حضور داشته که پس از عدم اثربخشی آن‌ها اجازه ورود به آن‌ها داده نشد.

عابدی افزود: رئیس سازمان غذا و دارو در این جلسه همچنین گفت: دارو‌هایی که از هند وارد ایران می‌شود همان دارو‌هایی است که به بازار اروپا عرضه می‌شود ضمن اینکه وزارت بهداشت تمام تلاش خود را برای واردات بهترین دارو‌ها از قوی‌ترین برند‌ها به کار می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد تا مشکلی برای بیماران ایجاد شود.

وی گفت: اصغری در جلسه عصر امروز کمیسیون به تعرفه پایین پیوند استخوان اشاره کرد و گفت: اگر شورای عالی بیمه نسبت به این تعرفه تجدید نظر داشته باشد رغبت به پیوند استخوان در کشور را بالا خواهد برد و قرار شد وزارت بهداشت پیگیری‌های لازم را در این خصوص انجام دهد.

عابدی در پایان خاطرنشان کرد: کمیسیون بهداشت و درمان هفته آینده جلسه‌ای را نخواهد داشت و موضوعات مختلف را در هفته آینده پیگیری خواهد کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها