وزیر خارجه عمان برکنار شد

کد خبر: 1014592

پادشاه عمان در فرمانی، یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان را تغییر داد.

وزیر خارجه عمان برکنار شد

باشگاه خبرنگاران جوان:به نقل از الجزیره، «هیثم بن طارق» پادشاه عمان با صدور فرمانی، دستور تشکیل مجدد هیئت وزیران این کشور را صادر کرد.

طبق دستور پادشاه عمان، یوسف بن علوی، وزیر خارجه این کشور برکنار و «بدر بن حمد البوسعیدی» جانشین وی شد.

خبرگزاری عمان در بیانیه که در پایگاه رسمی خود منتشر کرده، نوشته است «بدر البوسعیدی» بجای بن علوی به عنوان وزیر خارجه انتخاب شده است.

در این بیانیه آمده است: بیست و چهارمین فرمان پادشاهی در خصوص تشکیل هیئت وزیران و بیست و پنجمین فرمان در خصوص تعیین برخی سمت‌ها و فرمان بیست و ششم پادشاهی نیز در خصوص انتخاب برخی سمت‌ها صادر شده است.

گفتنی است بوسف بن علوی، روز گذشته تماسی تلفنی از همتای اسرائیلی خود دریافت کرد که در آن به تحولات منطقه پرداخته شده بود. در بیانیه صادر شده از سوی وزارت خارجه عمان آمده بود: به وضوح بر موضع ثابت و پایدار عمان بر تحقق صلحی پایدار و عادلانه و دائمی در خاورمیانه و نیز ضرورت از سر گیری روند صلح و تحقق خواسته‌های مشروع ملت فلسطین در برپایی دولتی مستقل به پایتختی قدس شرقی تأکید می‌شود.

یوسف بن علوی همچنین پیشتر تماسی تلفنی از دبیرکل کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین دریافت کرده بود.

یوسف بن علوی ۲۳ سال وزیر خارجه عمان بود. در دوره بن علوی، عمان نقش مهمی در پیشبرد صلح در منطقه و میانجی گری در اختلاف‌های دیپلماتیک از جمله میان ایران و آمریکا داشت.

بدر بن حمد البوسعیدی پیش از این سمت دبیرکلی وزارت خارجه عمان را برعهده داشت. سلطان عمان همچنین وزیر دارایی این کشور را تغییر داد. طبق فرمان سلطان عمان، تیمور بن اسعد بن طارق آل بوسعید نیز بعنوان رئیس بانک مرکزی لبنان تعیین شد. این بزرگترین تغییرات از زمان به قدرت رسیدن هیثم بن طارق به عنوان سلطان جدید عمان از دی ماه پارسال است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها