اولتیماتوم عریقات به هر کشوری که سفارتش را به قدس منتقل کند

کد خبر: 1018536

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین اعلام کرد، دولت فلسطین روابطش را با هر کشوری که سفارتش را به شهر قدس منتقل کند، قطع خواهد کرد.

اولتیماتوم عریقات به هر کشوری که سفارتش را به قدس منتقل کند

ایسنا: به نقل از سایت النشره، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین خاطرنشان کرد: ما از هیچ تلاشی برای ممانعت از نقض قوانین بین‌المللی و انتقال سفارت هر کشوری به شهر قدس فروگذار نخواهیم کرد، اما هر کشوری که اصرار ورزد و سفارتش را انتقال دهد، دولت فلسطین روابطش را با آن قطع خواهد کرد و سفیران آن اخراج می‌شوند.

پیشتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که صربستان و کوزوو قصد دارند سفارت کشورشان را به شهر قدس منتقل کنند.

از سوی دیگر، مشعل بن فهم السلمی، رئیس پارلمان عربی مخالفت خود را با تصمیم صربستان و کوزوو مبنی بر انتقال سفارتخانه‌های خود از تل‌آویو به شهر قدس اشغالی اعلام کرد.

السلمی تصریح کرد، این امر وضعیت تاریخی و حقوقی شهر قدس اشغالی را در معرض خطر قرار می‌دهد.

رئیس پارلمان عربی تأکید کرد، اینگونه تصمیمات یک‌جانبه به مثابه نقض قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های قانونی بین‌المللی در خصوص وضعیت حقوقی شهر قدس اشغالی از جمله قطعنامه ۴۷۸ شورای امنیت در سال ۱۹۸۰ و قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت در سال ۲۰۱۶ و قطعنامه‌های مربوطه مجمع عمومی سازمان ملل است.

وی در ادامه افزود، هر تصمیم یا اقدامی با هدف تغییر ویژگی و خصوصیات شهر قدس اشغالی یا ساختار جمعیتی آن، هیچگونه تأثیر حقوقی ندارد و طبق قوانین بین‌المللی باطل و فاقد اعتبار است.

السلمی در ادامه افزود، این تصمیمی که صربستان و کوزوو از آن خبر داده‌اند، هیچ تغییری در وضعیت حقوقی و تاریخی شهر قدس ایجاد نخواهد کرد و انجام هر عملی که باعث تغییر وضعیت کنونی این شهر شود، مجاز نیست.

وی از دولت و پارلمان صربستان و کوزوو خواست از این تصمیم خود صرف‌نظر کنند، زیرا این تصمیم مخالفت آشکار با اجماع بین‌المللی در خصوص شهر قدس اشغالی است و به روابط آنها با کشورهای عربی و اسلامی ضرر خواهد رساند.

السلمی از کشورهای جهان خواست از اتخاذ اینگونه اقدامات که تاثیر منفی بر آینده روند صلح خواهد گذاشت و به درگیری‌ها در منطقه دامن می‌زند، دوری گزینند.

رئیس پارلمان عربی همچنین بر پایبندی به قطعنامه‌های بین‌المللی و طرح صلح عربی سال ۲۰۰۲ در خصوص حل مسأله فلسطین تأکید کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها