آغاز جنگ اقتصادی داعش در عراق

کد خبر: 1078001

رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی عراق گفت که تروریست‌های داعش عامل انفجار دکل‌های برق در این کشور هستند.

آغاز جنگ اقتصادی داعش در عراق

«محمد رضا» رئیس کمیسیون دفاع و امنیت ملی پارلمان عراق در سخنانی گفت که تروریست‌های داعش طبق دستور سرکرده جدید خود اقدام به انفجار دکل‌های برق می‌کنند تا عراق را در تنگنای اقتصادی قرار دهند.

او به وبسایت العربی الجدید گفت که تروریست‌های داعش قصد دارند امنیت بازار اقتصادی را هدف قرار دهند و پارلمان به زودی با دعوت از مقامات امنیتی از آن‌ها در خصوص انفجار دکل‌های برق و شرایط امنیتی عراق سؤال خواهد کرد. این مقام پارلمانی، انفجار دکل‌های برق را یک «جنگ اقتصادی» از سوی تروریست‌های داعش عنوان کرد.

همزمان نیروهای تیپ ۲۵ الحشدالشعبی در جنوب استان نینوا، صبح امروز (یکشنبه) مانع اقدام تروریست‌های داعش برای انفجار دکل‌های برق در این منطقه شدند.

در بیانیه الحشد الشعبی آمده است که تروریست‌های داعش با کار گذاشتن بمب در زیر دکل‌های برق قصد انفجار آن‌ها را داشتند اما نیروهای الحشد الشعبی با یافتن سه بمب مانع این اقدام شدند.

الحشد الشعبی همچنین اعلام کرد که اقدامات و گشت‌زنی‌ها برای ممانعت از انفجار دکل‌های برق را تشدید کرده است.

در هفته‌‌های گذشته همزمان با گرم شدن شدید هوا و نیاز مبرم به برق، تروریست‌های داعش نیز اقدام به تخریب خطوط انتقال برق در استان‌های مختلف عراق کرده‌اند. «عبدالخالق العزاوی» عضو کمیسیون دفاع و امنیت پارلمان دیروز گفت که از ابتدای سال جاری فقط در استان «دیالی» ۱۵ عملیات تروریستی برای انفجار دکل‌ها صورت گرفته است. در یک ماه گذشته نیز ۳۴ مرتبه دکل‌های برق در مناطق شمالی عراق هدف قرار گرفته‌اند.

 دیروز نیز خط انتقال برق در شرق موصل هدف قرار گرفت که موجب خاموشی در منطقه «الدرناج» شد. شبکه برق «القیاره» به «کرکوک» نیز در شامگاه جمعه هدف پنج انفجار واقع شد که موجب قطع کامل برق در این منطقه شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها