ازبکستان: طالبان امنیت مرزی را کاملاً تامین کرده است

کد خبر: 1104705

وزیر خارجه ازبکستان با اظهار اینکه طالبان امنیت اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در منطقه را تضمین کرده است افزود که آن‌ها بطور کامل امنیت مرزی را تامین کرده‌اند.

ازبکستان: طالبان امنیت مرزی را کاملاً تامین کرده است

«عبدالعزیز کاملوف» وزیر خارجه ازبکستان اظهارداشت که طالبان نسبت به تعهداتش با این کشور پایبند بوده و امنیت را در مناطق مرزی افغانستان-ازبکستان تضمین می‌کند.

وی افزود که  تاشکند برنامه‌ای برای ایجاد تسهیلات اقامتی برای پناهجویان افغان ندارد.

کاملوف  گفت: آن‌ها وعده داده‌اند و تاکنون امنیت را در مناطق مرزی با ما به طور کامل حفظ کرده‌اند، آن‌ها همچنین امنیت اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی در منطقه را نیز تضمین کرده‌اند.

 وزیر خارجه ازبکستان افزود: موجی از پناهجویان وجود ندارد، هیچ پناهجویی وجود ندارد، ما در ابتدا اعلام کردیم که میزبان پناهجویان نخواهیم بود و هیچ تسهیلات ویژه‌ای برای پناهجویان در کشورمان ایجاد نمی‌کنیم.

هفته گذشته «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگو و معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ طالبان گفته بود که در سفر هیئت بلندپایه طالبان به ازبکستان تصمیم گرفته شد تا نقشه راه همکاری‌ها بین افغانستان-ازبکستان طی ۱۰ روز آینده تکمیل شده و برای تصمیم‌گیری به سران دو کشور ارائه شود.

همچنین، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان اوایل شهریور ماه اظهارداشت: طالبان قول داده است که خاک ازبکستان هیچگاه تهدید نخواهد شد./باشگاه خبرنگاران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها