در اولین ماموریت رئیس شاباک به مصر چه گذشت؟

کد خبر: 1109528

رسانه‌های اسرائیلی شامگاه یک شنبه اطلاعاتی در رابطه با اولین سفر رئیس شاباک به مصر منتشر کردند.

در اولین ماموریت رئیس شاباک به مصر چه گذشت؟

شبکه تلویزیونی اسرائیل کان در تارنمای خود در فضای مجازی در این رابطه نوشت: رانین بار رئیس سرویس اطلاعات داخلی اسرائیلی (شاباک) امروز یکشنبه به مصر سفر و با "عباس کمال" رئیس سرویس اطلاعات این کشور دیدار کرده است.

به نوشته این پایگاه عبری زبان این اولین سفر بار بعد از تصدی ریاست شاباک محسوب می شود.

این در حالی است که صبح امروز اعلام شده بود یک هیئت بلند پایه امنیتی اسرائیلی به ریاست، رئیس شورای امنیت اسرائیل وارد مصر شده و با مسئولین امنیتی این کشور به بحث و گفتگو پرداخت.

کان در ادامه گزارش خود فاش کرد تقویت روابط بین دو طرف، مسئله شهرک‌های مهاجر پذیر اطراف نوار غزه و مسایل دیگر!! در راس دستور کار مذاکرات قرار داشت.

این رسانه عبری زبان بعد از افشای حضور رئیس شاباک در این هیئت خبرداد، ترجیحا این هیئت شامگاه یک شنبه به فلسطین اشغالی باز خواهد گشت.

به اعتقاد تهیه کنندگان این گزارش، سفر مقام‌های امنیتی اسرائیل به مصر بی ارتباط با پیشرفت‌های صورت گرفته در رابطه با مبادله اسرا با حماس نیست به ویژه که چندی پیش عباس کامل رئیس سرویس اطلاعات مصر گفته بود پیش نویس توافقنامه مبادله اسرا را که حماس با آن موافقت کرده در اختیار نفتالی بنت قرار می‌دهد.

در خبر امنیتی دیگری یک تحلیل‌گر ارشد اسرائیلی فاش کرد، دو اسرائیلی دستگیر شده در ترکیه ماموران موساد هستند.

امیر اورون از برجسته‌‌ترین تحلیلگران امنیتی اسرائیلی در تویتی در این رابطه تاکید کرد: مسئولین اسرائیلی در رابطه با ماموریت این دو اسرائیلی دروغ می‌گویند، دو فرد اسرائیلی که در حین تصویر برداری از منزل اردوغان دستگیر شده‌اند به طور حتم مامور موساد هستند.

او به نفتالی بنت توصیه کرد به جای تکذیب این حقایق به فکر اقدامات دیپلماتیک برای استرداد آنها باشد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها