کویت: کشور‌های خلیج فارس درباره توافق هسته‌ای نگران هستند/فرانسه: موانعی بین تهران و واشنگتن وجود دارد که مربوط به توافق هسته‌ای نیست

کد خبر: 1137840

احمد ناصر المحمد الصباح مدعی شد که کویت و کشور‌های حاشیه خلیج فارس در مورد توافق هسته‌ای ایران نگرانی‌هایی دارند.

کویت: کشور‌های خلیج فارس درباره توافق هسته‌ای نگران هستند/فرانسه: موانعی بین تهران و واشنگتن وجود دارد که مربوط به توافق هسته‌ای نیست

احمد ناصر المحمد الصباح، وزیر امور خارجه کویت، امروز (سه شنبه) در نشست خبری با ژان ایو لودریان، همتای فرانسوی خود ادعا کرد که کویت و کشور‌های حاشیه خلیج فارس در مورد توافق هسته‌ای ایران نگرانی‌هایی دارند که امیدوارند این نگرانی‌ها مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری الغد، وزیر خارجه کویت در ادامه به موضوع میدان مشترک گازی «الدره» (آرش) پرداخت و گفت که میدان گازی الدره یک موضع سه جانبه میان این کشور، عربستان و ایران است.

ساعاتی پس از این اظهارات، خبرگزاری دولتی کویت به نقل از وزیر خارجه این کشور اعلام کرد، میدان گازی الدره (آرش) صرفا کویتی - سعودی است. الاحمد الصباح مدعی شده که ایران به دلیل این که میدان گازی الدره (آرش) صرفا کویتی - سعودی است طرف نیست و آنچه در نشست خبری مطرح شد در خصوص مذاکرات فلات قاره است.

ژان ایو لودریان نیز که در حال حاضر به کویت سفر کرده است در جریان این نشست خبری با اشاره به مذاکرات وین گفت: «ما به امضای توافق هسته‌ای با ایران نزدیک هستیم و موانعی بین تهران و واشنگتن وجود دارد که مربوط به توافق هسته‌ای نیست.»

او در ادامه به موضوع اوکراین و بحران انرژی در جهان پرداخت و با تاکید بر اینکه فرانسه به هماهنگی با هم پیمانان و شرکای خود برای مقابله با تبعات و اثرات بحران اوکراین تلاش می‌کند، اظهار داشت که به نفع همه کشور‌ها حتی کشور‌های تولید کننده است که قیمت نفت به یک ثبات برسد.

وزیر انرژی عربستان سعودی و همتای کویتی او چندی پیش سندی برای توسعه میدان گازی «الدوره» در آب‌های مرزی دو کشور امضا کردند. سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به توافق اعلام شده میان سعودی و کویت در خصوص میدان مشترک گازی الدره تأکید کرد که حق ایران برای بهره‌برداری از این میدان مشترک گازی محفوظ است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها