درخواست رهبر جریان صدر عراق از الکاظمی

کد خبر: 1178454

رهبر جریان صدر عراق امروز (پنج‌شنبه) دستور توقف فعالیت‌های گردان‌های سرایا السلام وابسته به این جریان را صادر کرد و خواستار مداخله فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای توقف شبه‌نظامیان وابسته به قیس الخزعلی شد.

درخواست رهبر جریان صدر عراق از الکاظمی

رهبر جریان صدر عراق امروز (پنج‌شنبه) دستور توقف فعالیت‌های گردان‌های سرایا السلام وابسته به این جریان را صادر کرد و خواستار مداخله فرمانده کل نیروهای مسلح عراق برای توقف شبه‌نظامیان وابسته به قیس الخزعلی شد.

به نقل از سایت بغداد الیوم، صالح محمد العراقی، سخنگوی مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق اظهار کرد: صدر امروز در بیانیه‌ای تاکید کرد که "مصطفی الکاظمی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق باید شبه‌نظامیان وابسته به قیس الخزعلی (دبیرکل عصائب اهل الحق عراق) و مانند آنها را متوقف کند".

صدر در ادامه اعلام کرد: "ما نیز به نوبه خود برای دور کردن فتنه از استان بصره، تعلیق فعالیت‌های تمامی گروه‌های مسلح از جمله گردان‌های "سرایا السلام" و ممنوعیت استفاده از اسلحه در تمامی استان‌ها به جز صلاح الدین، شهر سامراء و اطراف آن را اعلام می‌کنیم".

رهبر جریان صدر عراق در ادامه گفت: "به جای آن اقدامات دیگری را در آینده در پیش خواهیم گرفت. ترساندن مردم و جنگ داخلی حرام و ممنوع هستند".

 

الکاظمی: عراق به دولت و بودجه نیاز دارد

نخست وزیر عراق امروز (پنج‌شنبه) در سخنرانی که در مراسم افتتاح طرح اتصال برق عراق و اردن داشت، بر نیاز کشورش به تشکیل یک دولت فدرال جدید و حرکت در مسیر تصویب بودجه کشور تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در مراسم افتتاح طرح اتصال برق دو کشور عراق و اردن تاکید کرد: این طرح برای تقویت همکاری و مشارکت دو کشور و تعامل مثبت با منطقه و خدمت به کشور و مردم آغاز می‌شود. این طرح فوق‌العاده، مسیر تبادل انرژی میان دو کشور را تضمین می‌کند.

الکاظمی افزود: پیش از این نیز ما با عربستان و دیگر کشورهای حوزه خلیج (فارس) در این زمینه همکاری‌هایی داشتیم و توافقنامه این طرح چند ماه قبل در کنفرانس جده امضا شد.

همچنین نخست وزیر عراق درباره کابینه خود گفت: این کابینه با وجود شرایط سیاسی موجود و شرایط دشوار اقتصادی و نیز تصویب نشدن بودجه، با ثبات به مسیر خود ادامه داد و بسیاری از موانع را کنار زد و هنوز نیز بدون خستگی به مسیر خود ادامه می‌دهد، این شرایط و این بن‌بست باید به خاطر کشور، ملت و نهادهای عراق برطرف شود.

وی در ادامه تاکید کرد: راه حل آن بازگشت به میز مذاکره، کنار گذاشتن اختلافات و گفتگو با صداقت کامل است تا به راه‌حل‌های واقعی برای پایان دادن به بحران سیاسی کشور برسیم. عراق به دولت و بودجه نیاز دارد و نبود این دو در تمام این مدت قابل پذیرش نیست.

الکاظمی در ادامه نیز بحران سیاسی این روزهای عراق را بحران اعتماد توصیف کرد و گفت: اعتماد تنها با گفتگوی صریح و سازنده بازگردانده و اصلاح می‌شود.

نخست وزیر عراق در پایان نیز از استانداری‌ها و مسؤولان آنها خواست به مسؤولیت‌های ملی و اخلاقی خود عمل کنند چرا که آنها طبق چارچوب‌های قانونی و دستورالعمل‌ها، اجازه رسیدگی به هر مشکلی را دارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها