سندرز: ریاض اکنون در کنار مسکو است

کد خبر: 1178687

سناتور آمریکایی با اشاره به اقدامات ولی‌عهد سعودی در قتل خاشقچی و جنگ یمن، مدعی شد ریاض اکنون در کنار مسکو قرار گرفته تا به اقتصاد ایالات متحده آسیب بزند.

سندرز: ریاض اکنون در کنار مسکو است

سناتور آمریکایی با اشاره به اقدامات ولی‌عهد سعودی در قتل خاشقچی و جنگ یمن، مدعی شد ریاض اکنون در کنار مسکو قرار گرفته تا به اقتصاد ایالات متحده آسیب بزند.

«برنی سندرز» سناتور دموکرات آمریکایی در توییتی در اشاره به قتل جمال خاشقچی به دستور ولی‌عهد سعودی و تجاوز هشت ساله عربستان سعودی به یمن، خواستار پایان حمایت واشنگتن از ریاض شد.

او در توییتی انتقادآمیز نوشت: ولی‌عهد سعودی دستور قتل ستون‌نویس واشنگتن پست با اره را صادر کرد. جنگ فاجعه‌بار آن در یمن به مرگ ۳۷۷ هزار نفر و بحران انسانی منجر شده است. اکنون در کنار روسیه قرار گرفته تا به اقتصاد ما آسیب بزند. حمایت ما از عربستان سعودی باید پایان یابد.

 با تصمیم اوپک پلاس برای بزرگترین کاهش تولید از سال ۲۰۲۰،  قیمت نفت در معاملات بازارهای جهانی روز جمعه افزایش یافت و در مسیر ثبت دومین هفته افزایشی قیمت نفت قرار گرفت.

تصمیم برای این کاهش تولید از سوی کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) و هم پیمانانش نظیر روسیه موسوم به اوپک پلاس در حالی گرفته شد که بازارهای نفتی آماده موعد اجرای تحریم نفتی روسیه از سوی اتحادیه اروپا هستند. اقدام اوپک‌پلاس می‌تواند عرضه را در بازاری که هم اکنون با کمبود مواجه است، بیشتر تحت فشار قرار دهد.

کاخ سفید تلاش کرده عربستان سعودی را با توجه به بالا بودن قیمت سوخت در آمریکا، از کاهش تولید نفت در اوپک‌پلاس منصرف کند. عده زیادی از تحلیلگران امیدوار بودند که سفر جو بایدن به عربستان سعودی بتواند به کاهش قیمت سوخت در آمریکا منجر شود اما عادل‌ الجبیر وزیر مشاور عربستان سعودی در امور خارجه در مصاحبه با فاکس‌نیوز گفت که هدف آن سفر، گفت‌وگو درباره «روابط دوجانبه» بوده است.

وی تصریح کرد: «فکر می‌کنم تحلیلگران و صاحبنظران مسئله نفت و تولید نفت را از بافت اصلی‌اش تقطیع کرده‌اند.» عادل الجبیر در این مصاحبه افزود عربستان سعودی متعهد به حفظ ثبات در بازارهای نفتی و در نظر گرفتن منافع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها