روزنامه‌نگار فرانسوی در شرق اوکراین کشته شد

کد خبر: 1220116

رسانه‌های فرانسوی از جان باختن روزنامه‌نگار خبرگزاری «فرانس پرس» در جریان بمباران هوایی دیروز در مجاور شهر «چاسیو یار» نزدیک شهر «باخموت» در شرق اوکراین خبر دادند.

روزنامه‌نگار فرانسوی در شرق اوکراین کشته شد

رسانه‌های فرانسوی از جان باختن روزنامه‌نگار خبرگزاری «فرانس پرس» در جریان بمباران هوایی در مجاور شهر «چاسیو یار» نزدیک شهر «باخموت» در شرق اوکراین خبر دادند.

پایگاه خبری العهد بامداد چهارشنبه به نقل از خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: یک گزارشگر ویدئویی خبرگزاری بین‌المللی فرانس پرس روز سه‌شنبه در اثر شلیک راکت در نزدیکی شهر «چاسیو یار» در نزدیکی شهر «باخموت» در شرق اوکراین کشته شده است.

بر اساس اعلام این رسانه، نام این خبرنگار «آرمان سولدین» اعلام شده است. این خبرنگار برای فرانس پرس کار می‌کرد.

سولدین ۳۲ ساله، هماهنگ کننده ویدئویی خبرگزاری فرانسه برای پوشش خبری جنگ اوکراین بود.

بر اساس اعلام دو سازمان «گزارشگران بدون مرز» و «کمیته محافظت از خبرنگاران»، دست کم ۱۱ خبرنگار و کارمند رسانه در ضمن پوشش خبری از جنگ اوکراین و روسیه کشته شده‌اند.

ماه‌هاست درگیری در شهر باخموت که در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد و مرکز لجستیکی کلیدی برای تأمین تجهیزات اوکراین بوده، در جریان است. مسکو در حال حاضر بیشتر بخش‌های باخموت را تحت کنترل درآورده اما نیروهای اوکراینی همچنان بخش کوچکی از غرب این شهر را در کنترل دارند.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در فوریه سال گذشته میلادی کشورهای غربی به خصوص ایالات متحده آمریکا با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و ارسال انواع تسلیحات به اوکراین تنها بر آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زده‌اند.

روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها