تحلیلگران صهیونیست: نصرالله از همه چیز ما خبر دارد

کد خبر: 1231883

چند تحلیلگر صهیونیست با اشاره به این که دبیرکل حزب الله لبنان از همه امور داخلی رژیم صهیونیستی و ضعف های روزافزونش خبر دارد و ممکن است بزودی غافلگیرمان کند، خواستار آن شده اند که (صهیونیست ها) اختلافات داخلی را کنار گذاشته شده و برای جنگ احتمالی، آمادگی لازم انجام شود.

تحلیلگران صهیونیست: نصرالله از همه چیز ما خبر دارد

 تحلیلگران صهیونیست اذعان دارند که قدرت فزاینده حزب‌الله در ۱۷ سال گذشته، به مثابه بزرگترین شکست برای اسرائیل است و هیچکس هم تاکنون نتوانسته کاری برای این موضوع انجام دهد.

"یوسی یهوشع"، خبرنگار امور نظامی در روزنامه یدیعوت آحارونوت، بر این باور است که اگرچه در ارتش اسرائیل افراد زیادی هستند که معتقدند حزب الله خواهان جنگ نیست، اما برای همگان واضح است که احتمال وقوع آن در حال حاضر، بالاترین میزان از زمان جنگ دوم لبنان (۲۰۰۶/ معروف به جنگ ۳۳ روزه) است که این هفته مصادف با هفدهمین سالگرد آن می باشد.

به گفته وی، احتمال جنگ با حزب‌الله افزایش یافته است و بر اساس گزارش های اطلاعاتی، این بالاترین احتمال از سال ۲۰۰۶ تاکنون می باشد و این امر دلایلی زیادی از جمله شناخت بالای حزب الله از ضعف روابط بین تل آویو - واشنگتن و شکاف داخلی در اسرائیل دارد.

یهوشع می گوید که جنگ (احتمالا قریب الوقوع با حزب الله) یک تجربه بی سابقه در داخل اسرائیل می باشد که قبلا مشاهده نشده است؛ این دیگر مثل یک جنگ دیگر در غزه نخواهد بود.

وی در همین خصوص بر ضرورت توقف جنجال های سیاسی داخلی از جمله در موضوع تغییرات قضایی و اعتراضات خیابانی به منظور آمادگی برای این حادثه بزرگ، تاکید کرد: خلأهای موجود در داخل اسراییل برای حزب الله کاملاً روشن است و از آن سوء استفاده می کند.

این تحلیلگر صهیونیست در عین حال اذعان دارد که اسرائیل دوره سرنوشت سازی را پشت سر می گذارد، اما آمادگی جنگ با حزب الله را ندارد.

وی افزود: سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله از همه چیز ما آگاه است او حتی می داند لیزرهای ما چه زمانی علیه راکت ها به کار می ا فتد و می داند چند سیستم ضد موشکی داریم. حزب‌الله، سیستم اطلاعاتی دارد و همه چیز ما برای او برملا شده است.

این تحلیلگر صهیونیست اذعان دارد که بزرگتر و قوی ترین شدن حزب الله در طول ۱۷ سال گذشته، بزرگترین شکست برای اسرائیل است و هیچ‌کس هم نتوانسته برخورد لازم را با این موضوع داشته باشد.

وی از سران رژیم اشغالگر خواست که همه چیز (اختلافات) را متوقف کنند و برای جنگ (احتمالی آینده) آماده شوند، چرا که امروز لبنان بین پنج جبهه شعله ور، فعال ترین جبهه علیه ماست.

این خبرنگار صهیونیست معتقد است که بزرگترین چالش اسرائیل در حال حاضر نحوه برخورد با حزب الله و سید حسن نصرالله است که در دوره اخیر دائم اسرائیل را به چالش می کشد و احتمال افزایش وخامت اوضاع و کشیده شدن به سمت جنگ وجود دارد.

این تحلیلگر اسرائیلی خاطرنشان کرد: این هفته پنج میدان علیه ما فعال بود؛ غزه، سوریه، لبنان، اردوگاه جنین در کرانه باختری و حملات در تل‌آویو، اما لبنان قابلیت انفجاری شدن بیشتری دارد و این خطر در حال افزایش است.

یهوشع با اذعان به این که سید حسن نصرالله در تشخیص ضعف‌های داخلی اسرائیل، یک استاد و همچنین متخصص امور داخلی اسرائیل می باشد و این چیزی است که به او آمادگی ریسک کردن می دهد، ابراز نگرانی کرد که این واقعیت در نهایت، علیه اسرائیل اوضاع را به هم خواهد ریخت.

چادرهای حزب الله چالش جدید برای صهیونیست ها

"آلون بن دیوید"، از نویسندگان روزنامه عبری «معاریو» نیز می گوید، چشم‌های ارتش (اسراییل) در حال حاضر بر رویارویی با چالش بعدی و مهم‌تر متمرکز شده است، یعنی برداشتن چادرهای نظامی حزب‌الله لبنان از زمین های (لبنانی) که تحت کنترل (اشغالگران اسرائیلی) است.

دیوید افزود: نیروی های رضوان وابسته به حزب‌الله لبنان اکنون در این چادرها در مناطق تحت کنترل اسرائیل حضور دارند و همین امر، احتمال تشدید تنش و خطرات بسیار بالاتر از آنچه در جنین هست را برای ما به همراه دارد.

"تسپی گوفر" نویسنده روزنامه عبری «جروزالم پست» نیز معتقد است: پس از عملیات جنین، موضوع اصلی به جبهه شمالی (مرز با لبنان) بازگشته است.

وی با اشاره به اینکه حزب‌الله هنوز حداقل یک چادر نظامی در مناطق تحت کنترل (اشغال) اسرائیل دارد و افراد مسلح در آن حضور دارند، گفت: بیش از یک ماه از زمان برپایی این چادرها می‌گذرد و وقت آن رسیده که سیستم امنیتی اسرائیل مقابله با آن را آغاز کند.

سرلشکر ذخیره عاموس یدلین رییس سابق بخش اطلاعات نظامی در ارتش اسراییل نیز معتقد است که امروز مهمترین تهدید علیه اسرائیل از شمال (لبنان و حزب الله) است.

یدلین در جریان کنفرانس بن گوریون در نقب اعتراف کرد که حزب‌الله در جنگ بعدی، ویژگی‌های یک ارتش منظم را دارا خواهد بود.

وی درباره قدرت و توانایی حزب‌الله در جریان جنگ احتمالی پیش‌رو گفت: این بار آنچه انتظار می رود، ورود حزب الله به (مناطق اشغالی در) شمال لبنان و نه نیروهای اسرائیل به جنوب لبنان است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز در برنامه ای با اشاره به موضوع بازدارندگی اسرائیل اعتراف کرد که قدرت بازدارندگی اسرائیل به حدی فرسوده شده که می توان گفت که امروز دیگر چنین قدرتی وجود ندارد و از سوی دیگر این حزب الله است که قدرت بازدارندگی در برابر اسرائیل پیدا کرده است.

خبرگزاری فلسطینی سما نیز در گزارشی به افزایش توان حزب الله پرداخته و نوشت: ترس اسرائیل از افزایش توان نظامی حزب‌الله و نگرانی از وقوع جنگی طولانی و عدم آمادگی اسرائیل برای آن با توجه به بحران‌های پی در پی داخلی در این رژیم، در حال افزایش است و این موضوعی است که رسانه‌های اسرائیلی آن را به‌طور قابل توجهی برجسته می‌کنند

سما به تفصیل سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به مناسبت روز مقاومت و آزادی، در ۲۵ می را آورده که وی طی آن، تهدید کرده بود که اگر اسرائیل دچار حماقتی جدید یا اشتباه محاسباتی شود، با جنگی بزرگ روبرو خواهد شد در حالی که ظرفیت انسانی محور مقاومت بسیار بالاست اما طرف مقابل ما با کاهش نیروی انسانی و نیز فرار سربازن از جنگ مواجه است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها