اعتراف واشنگتن پست: دولت‌های آمریکا همواره حامی رژیم صهیونیستی بوده‌اند

کد خبر: 1232128

ستون نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت، دولت‌های آمریکا عدالت را در قبال فلسطینی‌ها رعایت نمی‌کنند و همواره حامی رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

اعتراف واشنگتن پست: دولت‌های آمریکا همواره حامی رژیم صهیونیستی بوده‌اند

ستون نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست نوشت، دولت‌های آمریکا عدالت را در قبال فلسطینی‌ها رعایت نمی‌کنند و همواره حامی رژیم صهیونیستی بوده‌اند.

ایشان ثارور، ستون‌نویس این روزنامه در یادداشتی می‌نویسد - علی‌رغم حمله‌ی خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها در جنین، واشنگتن هیچ اقدامی در قبال آن انجام نداد و مانند دولت‌های قبلی آمریکا به حفاظت و دفاع از این رژیم ادامه داد.

وی در این یادداشت از تجاوز به اردوگاه پرجمعیت جنین با صدها سرباز و به پشتیبانی پهپادها و بلدوزرهای نظامی، شهادت ۱۲ فلسطینی و زخمی شدن بیش از ۱۰۰ فلسطینی دیگر و وارد کردن آسیب گسترده به منازل شهروندان و زیرساخت‌ها نوشت.

نویسنده این تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر جنین و اردوگاه آن را جدیدترین اپیزود طی یک سال اخیر توصیف کرد که یکی از خونین‌ترین حملات به فلسطینی‌ها به شمار می‌رود چرا که بیش از ۱۵۰ فلسطینی شهید و ۲۹ صهیونیست در همین باره زمانی کشته شدند. همه اینها در حالی است که در میان تشویق راستگراترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی و وجود تشکیلات خودگردان فلسطینی که هر روز ضعیف می‌شود، حملات شهرک نشینان صهیونیستی در کرانه باختری به روستاها و املاک فلسطینی‌ها افزایش یافته است.

وی می‌نویسد، در مقابل همه اینها، دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا نه تنها برای تغییر وضعیت خطرناک موجود کاری انجام نمی‌دهد؛ بلکه این هفته یک بیانیه کوتاهی صادر و در آن اعلام کرده از امنیت رژیم صهیونیستی و حق آن در دفاع از مردم خود در برابر حماس، جهاد اسلامی فلسطین و دیگر گروه‌های مقاومت حمایت می‌کند.

این نویسنده خاطرنشان کرد: مقامات و تحلیلگران فلسطینی واکنش آمریکا به حوادث جنین را نشانه دیگری از همدستی در تجاوزات نظامی اشغالگران و پروژه شهرک سازی می‌دانند که سال گذشته کمیته سازمان ملل آن را غیرقانونی تشخیص داد.

ایشان ثارور می نویسد، با وجود عشق از دست رفته میان بایدن و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بایدن تمایل خیلی کمی برای توقف روند فعلی حوادث در کرانه باختری نشان داد تا جایی که بسیاری از احتمال انفجار خشونت بیم دارند، مشابه انتفاضه دوم که دو دهه پیش رخ داد.

این نویسنده تاکید می‌کند که همه دولت‌های متوالی ایالات متحده اعم از جمهوری‌خواه یا دموکرات به طور مؤثری از رژیم صهیونیستی در برابر هرگونه عواقب سیاسی یا قانونی پیرامون شهرک‌سازی در کرانه باختری اشغالی محافظت کرده‌اند.

وی نوشت، خرد متعارف در واشنگتن مدت‌هاست حول محور پرداختن به نیازها و خواسته‌های رژیم صهیونیستی می‌چرخد تا این رژیم را به تعدیل مواضع خود در مورد صلح با فلسطینی‌ها و دادن «امتیازات لازم، حتی فداکاری‌ها، به خاطر صلح» تشویق کند؛ اما واقعیت این است که این حمایت بی‌قید و شرط ایالات متحده تاکنون موقعیت رژیم صهیونیستی را تقویت کرده، جامعه آن را رادیکالیزه کرده و رژیم آن را به سمت فاشیسم سوق داده است.

این نویسنده ستون خود را در واشنگتن پست با این جمله مشاور سیاسی سناتور چپگرا برنی سندرز به پایان رساند: "این نزاع میان رژیم صهیونیستی و فلسطین راه‌هایی دارد که می‌توان با استفاده از آن راه‌ها مجددا در دستورکار قرار بگیرد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها