بارزانی با الهام علی‌‌اف در باکو دیدار کرد

کد خبر: 1233980

رئیس اقلیم کردستان عراق در سفر به جمهوری آذربایجان با الهام علی‌اف رئیس‌جمهور این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

 بارزانی با الهام علی‌‌اف در باکو دیدار کرد

«نیچروان بارزانی» رئیس اقلیم کردستان عراق امروز (سه‌شنبه-۲۷ تیر) با سفر به باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، با «الهام علی‌اف» دیدار کرد.

به نوشته وبگاه خبری شفق نیوز، بارزانی در صفحه توئیتر خود نوشت که نوشت که امیدوار است این سفر موجب توسعه روابط میان اربیل و بغداد با باکو شود.

او افزود: «از سفر به جمهوری آذربایجان و دیدار با الهام علی‌اف در باکو بسیار خرسندم و از رئیس‌جمهور برای استقبال گرمش تشکر می‌کنم».

شفق نیوز نوشت که نیچروان بارزانی به محض رسیدن به باکو با الهام علی‌اف دیدار کرد و دو طرف در خصوص روابط اربیل و بغداد با باکو و توسعه روابط  اقتصادی و تبادلات تجاری و همچنین «برخی مسائل مورد توجه و دغدغه دو طرف» گفت‌و‌گو کردند.

علی اف در جریان نشست امنیتی مونیخ در ۱۸ فوریه با نیچروان بارزانی دیدار و از او برای سفر به جمهوری آذربایجان دعوت کرده بود.

بارزانی در حاشیه این سفر به خبرنگاران گفت: «تلاش‌های هدفمندی را برای توسعه روابط عراق و اقلیم کردستان در سطح منطقه و جهان در پیش گرفته‌ایم. موقعیت عراق و اقلیم کردستان در منطقه و جهان جزو دغدغه‌های اصلی ماست؛ توسعه جایگاه اقلیم همزمان به توسعه جایگاه عراق در عرصه جهانی نیز کمک می‌کند».

در این دیدار همچنین قرار شد تا به زودی کنسولگری جمهوری آذربایجان در اربیل افتتاح شود، دو طرف همچنین در خصوص برقراری پروازهای بیشتر میان باکو با بغداد و اربیل و دیگر شهرهای عراق گفت‌و‌گو کردند./فاارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها