نشست فوق العاده کشورهای اسلامی در پی هتک حرمت قرآن

کد خبر: 1236083

نشست فوق العاده وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک ساعت ۱۶:۳۰ امروز به صورت مجازی برگزار می‌شود.

 نشست فوق العاده کشورهای اسلامی در پی هتک حرمت قرآن

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) نهم مرداد ماه از برگزاری نشست فوق العاده مجازی وزرای خارجه کشورهای اسلامی در ساعت ۱۶:۳۰ در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک خبر داد.

وی در نشست خبری مشترک با همتای سوریه‌ای خود گفت: در ساعت ۱۶:۳۰ نشست وزرای خارجه کشورهای اسلامی از مبدأ جده به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: هدف از برگزاری این نشست که به پیشنهاد ایران، عراق و عربستان با همراهی وزرای خارجه کشورهای اسلامی از جمله سوریه و دیگر کشورها برگزار می‌شود، بررسی اهانت به کتب آسمانی و قرآن و ارسال پیامی قوی و بازدانده به صورت جمعی به دولت‌ها و کشورهایی است که با اجازه دادن به هتک حرمت کتب آسمانی به افراط گرایی دامن می‌زنند.

در پی هتک حرمت قرآن کریم در سوئد و دانمارک که چندین بار این اقدام هتاکانه تکرار شد و در پی پیشنهاد حسین امیرعبداللهیان و فؤاد حسین وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق و موافقت دبیرکل سازمان همکاری اسلامی، نشست فوق‌العاده سازمان همکاری اسلامی برای بررسی این اقدامات شنیع فردا (دوشنبه) نهم مرداد ماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

حسین امیرعبداللهیان سه‌شنبه شب سوم مرداد ماه در توئیتر در این باره نوشت: از توجه دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و همراهی وزرای خارجه با پیشنهاد مشترک جمهوری‌ اسلامی ایران و جمهوری عراق در برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه کشورهای اسلامی سپاسگزارم.هدف مشترکمان، اقدامی موثر و بازدارنده در عدم تکرار اهانت به ⁧‫قرآن کریم‬⁩ و سایر کتب آسمانی است.

بعد از آن هم ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه سه‌شنبه شب سوم مرداد ماه در این باره گفت: در پی پیشنهاد مشترک وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عراق و پس از تماس‌های حسین امیرعبداللهیان با همتایان خود در کشورهای اسلامی و ارسال پیام به آنها و گفت‌وگو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و نامه ارسالی به دبیرکل این سازمان، این نهاد با برگزاری نشست فوق العاده وزرای خارجه در روز دوشنبه نهم مرداد ۱۴۰۲ موافقت کرد. در این نشست مجازی موضوع اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد و دانمارک مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها