اف‌بی‌آی: حماس تهدیدی برای آمریکا ایجاد نکرده است

کد خبر: 1249144

دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) گفته است که در پی حملات اخیر حماس به مواضع صهیونیست‌ها، هیچ تهدیدی از سوی حماس برای ایالات متحده آمریکا مشاهده نکرده است.

 اف‌بی‌آی: حماس تهدیدی برای آمریکا ایجاد نکرده است

 دفتر تحقیقات فدرال (اف‌بی‌آی) روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که اف‌بی‌آی هیچ اطلاعات مشخص و معتبری ندارد که نشان دهنده تهدیدی برای ایالات متحده ناشی از حملات حماس در اسرائیل باشد.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در این خصوص گزارش کرد، اف‌بی‌آی گفته است: « علی‌رغم آن‌که اف‌بی‌آی اطلاعات مشخص و معتبری ندارد که نشان دهنده تهدیدی برای ایالات متحده ناشی از حملات حماس در اسرائیل باشد، اما از نزدیک رویدادهای در حال وقوع را رصدمی‌کنیم و اطلاعات مربوطه را با شرکای امنیت داخلی، اطلاعاتی و اجرای قانون ایالتی، محلی و فدرال و بین‌المللی به اشتراک  می‌گذاریم تا اطمینان حاصل کنیم که آن‌ها برای هرگونه تأثیرات بر روی امنیت عمومی آمادگی دارند».

در گزارش اف‌بی‌آی با تأکید بر لزوم حفظ امنیت شهروندان آمریکایی آمده است: «ما برای فراهم کردن یک وضعیت امنیتی مناسب به منظور محافظت از مردم آمریکا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد».

اف‌بی‌آی با اشاره به گزارش‌هایی از کشته شدن اتباع آمریکایی در اراضی اشغالی در حملات موشکی حماس علیه مواضع صهیونیست‌ها گفت که در حال تحقیق در این خصوص هستند.

کاخ سفید اوایل روز دوشنبه اعلام کرد که دست‌کم 11 آمریکایی در اراضی اشغالی کشته شده‌اند و آمریکایی‌هایی نیز در بین صهیونیست‌هایی هستند که حماس در عملیات طوفان الاقصی به گروگان گرفته است.

در پی تحولات اخیر در اراضی اشغالی، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید گفت: «ما وضعیت نیروهای آمریکایی در خاورمیانه را تغییر دادیم اما دولت آمریکا قصدی برای اعزام نیروی نظامی به اسرائیل ندارد». (جزئیات بیشتر)

از زمانی که حماس کنترل نوار غزه را به دست گرفته است و به شهرک های اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی حمله کرده است، تاکنون صدها نفر به اسارت گرفته شده‌اند و تحت تاثیر درگیری‌های دو جانبه و حملات متقابل رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان دست کم ۱ هزار  ۱۰۰ نفر هم کشته شده‌اند.

رژیم صهیونیستی با اعلام وضعیت جنگی و حمله به غزه جهت تلافی اقدامات حماس،تاکنون صدها نفر از فلسطینی‌ها را به شهادت رسانده است. با این حال، در چنین شرایطی ایالات متحده آمریکا از ۱۵ عضو شورای امنیت سازمان ملل خواست تا عملیات حماس را به شدت محکوم کنند؛ اگرچه نتوانست در این زمینه برای همراه کردن کشورهای عضو با خود علیه حماس موفق شود.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها