یاوه‌گویی رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران و حماس

کد خبر: 1249587

رئیس‌جمهور آمریکا با ادعای اینکه به ایران درباره دخالت در جنگ غزه هشدار داده، حماس را به انجام «جنایت» علیه صهیونیست‌های کودک‌کُش متهم کرد.

 یاوه‌گویی رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران و حماس

 «جو بایدن» رئیس‌جمهور کم‌حواس آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شد: «ما در پیامی به ایران، صراحتاً گفتیم که مراقب باشد [در جنگ غزه دخالت نکند]».

بایدن طی سخنرانی درباره تحولات فلسطین اشغالی، ادعا کرد: «حماس مرتکب جنایات وحشیانه شده و اسرائیل را مقصر می‌داند که غیرقابل باور است».

وی ادامه داد: «به من دستور داده شده که از یهودیان در آمریکا محافظت کنم و هرگز اجازه نخواهیم داد که جنایات یهودستیزانه و نفرت‌پراکنی در ایالات متحده جایی داشته باشد».

رئیس جمهور ۸۰ ساله آمریکایی اظهار داشت: «کشورهایی در منطقه از جمله کشورهای عربی هستند که به ما کمک می‌کنند تا بر آنچه که رخ داده است غلبه کنیم».

بایدن با بیان اینکه کاخ سفید برای بازگرداندن آمریکایی‌های بازداشت‌شده توسط حماس اقدام می‌کند، ادامه داد: «من به نتانیاهو اطلاع دادم که اسرائیل طبق قوانین جنگ عمل کند».

وی همچنین افزود: «ما در حال افزایش کمک‌های نظامی به اسرائیل هستیم. ما ناو هواپیمابر را به شرق مدیترانه منتقل کردیم و جنگنده‌های بیشتری را به آنجا می‌فرستیم و به وضوح برای ایرانی‌ها توضیح دادیم که مراقب باشند».

روز شنبه بود که بعد از حملات بیش از دو ساعته موشکی و راکتی از نوار غزه به اهداف مختلف رژیم صهیونیستی شامل تل‌آویو، «محمد الضیف» فرمانده کل گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از آغاز عملیات طوفان الاقصی خبر داد.

رسانه‌های صهیونیستی تایید کردند که در جریان عملیات طوفان الاقصی، حداقل ۱۲۰۰ صهیونیست به هلاکت رسیده و بیش از ۲۵۰۰ نفر زخمی شدند و این رقم باز هم در حال افزایش است.

بعد از آن، کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد که بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت فلسطین، تاکنون بیش از ۱۰۰۰ فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده که ۲۶۰ نفر از آنها کودک و ۲۳۰ نفر آنها زن هستند./ فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها