مسکو: روابط روسیه- آمریکا به مویی بند است

کد خبر: 1256595

وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای هشدار داد: روابط روسیه- آمریکا به مویی بند است.

مسکو: روابط روسیه- آمریکا به مویی بند است

وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای هشدار داد: روابط روسیه- آمریکا به مویی بند است.

به نقل از خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای به مناسبت نودمین سالگرد برقراری مجدد روابط دیپلماتیک بین روسیه و ایالات متحده، اعلام کرد که روابط میان مسکو و واشنگتن به مویی بند است و آمریکا مسبب این رخ داد به شمار می‌آید.

در بیانیه صادره از سوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است که تمایل واشنگتن برای مهار مسکو و پکن در سطح جهانی علت اصلی بحران عمیق در روابط روسیه و آمریکا است.

بیانیه مسکو در این خصوص هشدار می‌دهد: به دلیل سیاست روسیه هراسی گسترده واشنگتن، آنها [روابط فیمابین] هر لحظه در خطر قطع شدن هستند. این انتخاب روسیه نیست، بلکه اقدامات بی پروا از سوی ایالات متحده است که چرخ تشدید تنش را می‌چرخاند؛ از جمله وظیفۀ دکترین تحمیل شکست استراتژیک بر مسکو، خطر منجر شدن به پیامدهای فاجعه‌بار را در پی دارد.

به گفته روسیه، «محافل سیاسی آمریکا ناامیدانه و احمقانه روی تغییر نظام و دامن زدن به اختلافات داخلی در روسیه متمرکز هستند؛ پروژه‌ای که برای آن مبالغ هنگفتی سرمایه گذاری می‌ شود».

وی پیشتر در سخنانی با «دروغگو» خواندن غرب، آنها را به ایجاد هرج‌ومرج و ناآرامی در روسیه و شوراندن افکار عمومی علیه مقامات دولتی این کشور متهم کرد.

لاوروف در میزگردی با محوریت راه‌حلی برای حل بحران اوکراین گفته بود: هرچند زمانی که صحبت از تحریم‌های یکجانبه در مباحثات عمومی مطرح می‌شود، غرب همواره سوگند می‌خورد (!) که سیاست تحریم هرگز مردم و شهروندان عادی را هدف نمی‌گیرد اما این یک دروغ است. این دقیقاً همان کاری است که آنها می‌کنند؛ تکرار می‌کنم هدف آنها ایجاد ناآرامی و تحریک مردم به قیام علیه دولت است. غرب در بسیاری کشورها به‌دنبال سیاستی مشابه است./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها