واکنش روسیه به ناآرامی‌های صربستان

کد خبر: 1264203

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه و سخنگوی وزارت خارجه این کشور امروز طرف‌های غربی را مسبب ناآرامی‌های اخیر در صربستان اعلام کردند.

واکنش روسیه به ناآرامی‌های صربستان

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه در مورد ناآرامی های صربستان پس از نتایج انتخابات گفت: ناظران هیچ گونه تخلفی را در جریان انتخابات صربستان ثبت نکرده اند. تلاش هایی از سوی طرف های ثالث از خارج این کشور برای تحریک و ایجاد ناآرامی وجود دارد.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این خصوص ادامه داد: همکاری های میان روسیه و صربستان دارای چشم انداز وسیعی است. مقامات صربستان قادر به انجام تمامی اقدامات لازم برای تضمین امنیت در این کشور هستند. روسیه در امور حاکمیتی این کشور دخالت نمی کند.

دیمیتری پسکوف اضافه کرد: روسیه در امور حاکمیتی این کشور دخالت نمی کند.

در همین رابطه، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که تلاش غرب جمعی برای متزلزل ساختن اوضاع این کشور با استفاده از شگردهای «کودتای میدان» آشکار است.

زاخارووا تاکید کرد که تنها واکنش ممکن به این وضعیت، پایبندی دقیق به قانون اساسی و احترام به انتخاب مردم صربستان است که به منافع ملی رای داده اند.

این در حالیست که الکساندر ووچیچ، رییس جمهور صربستان پیشتر اعتراضات غرب‌گرایان در بلگراد، پایتخت این کشور و تلاش آنها برای حمله به ساختمان‌های دولتی را «انقلاب رنگی نافرجام» توصیف کرد و گفت که پیش‌تر از چنین نقشه‌ای مطلع شده بود.

هزاران معترض اپوزیسیون، دیروز در اعتراض به پیروزی حزب پیشرو صربستان به رهبری ووچیچ در انتخابات پارلمانی هفته گذشته، بیرون از شورای شهر بلگراد تجمع کردند. این اعتراضات پس از آنکه گروهی از تظاهرات‌کنندگان اقدام به شکستن و آسیب زدن به درهای ساختمان شورای شهر شدند، به خشونت کشیده شد و در ادامه نیز پلیس آنها را متفرق کرد./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها