دیدار مقام اتحادیه اروپا با هیاتی از حزب الله لبنان

کد خبر: 1266793

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به لبنان سفر کرده با هیأتی از حزب الله دیدار و گفت وگو کرده است.

دیدار مقام اتحادیه اروپا با هیاتی از حزب الله لبنان

منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که به لبنان سفر کرده با هیأتی از حزب الله دیدار و گفت وگو کرده است.

به گزارش  الجزیره، جوسپ بورل با هیاتی از جنبش حزب الله به ریاست محمد رعد نماینده پارلمان لبنان در بیروت دیدار و گفت وگو کرده است.

جزئیاتی بیشتری از این دیدار گزارش نشده است.

از سوی دیگر خبرگزاری سما فلسطین گزارش داد، حزب الله به مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اطلاع داده است که پیش از توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، امکان بحث درباره پرونده لبنان و تحولات جنوب این کشور وجود ندارد.

این دیدار در حالی صورت گرفته است که پیش از این بورل با نجیب میقاتی نخست وزیر و نبیه بری رئیس پارلمان لبنان دیدار و گفت وگو کرده بود.

نخست‌وزیر لبنان در دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیروت خواستار توقف نقض حاکمیت کشورش توسط رژیم صهیونیستی شد.

میقاتی گفت: تعهد لبنان به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت مستلزم توقف نقض حاکمیت کشور از سوی (رژیم) اسرائیل و عقب نشینی آن از سرزمین‌های اشغالی ما است.

به گزارش ایرنا، با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای سرگرم کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

به تازگی روزنامه الاخبار نوشت که مقاومت لبنان به تاکتیک‌های خاصی روی آورده است که دشمن توان رویارویی با آن را ندارد. بر این اساس، فرماندهی مقاومت به رزمندگان اختیاراتی داده‌اند که آنها را قادر به انجام اقدامات زیادی می‌کند و مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع، جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شده است.

در این باره رسانه‌های صهیونیستی نیز معتقدند که حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین همچنان دست برتر را دارد و ارتش اسرائیل در این منطقه به دام افتاده است./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها