وزیر خارجه انگلیس: ما از تمامی اقدامات اسراییل حمایت نمی‌کنیم

کد خبر: 1270862

وزیر خارجه انگلیس در سخنانی خواستار برقراری آتش‌بس در غزه شد، اما در عین حال مدعی شد که رژیم صهیونیستی حق دارد مدیریت نوار غزه از سوی حماس را نپذیرد.

وزیر خارجه انگلیس:  ما از تمامی اقدامات اسراییل حمایت نمی‌کنیم

به گزارش الجزیره، دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در سخنانی گفت: می‌خواهیم شاهد توقف فوری جنگ (غزه) به دلایل بشردوستانه باشیم و پس از آن وارد آتش‌بس پایدار شویم.

کامرون در ادامه بدون اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی مدعی شد: آتش‌بس در حالی که حماس می‌تواند به سوی اراضی اشغالی موشک شلیک کند واقعیت نخواهد داشت.

وی با اشاره به لزوم توقف جنگ در نوار غزه افزود: برقراری آتش‌بس برای خارج‌کردن اسیران و ورود کمک‌ها به غزه ضروری است.

کامرون ادعا کرد: اسراییل نخواهد پذیرفت که پس از جنگ حماس اداره نوار غزه را در دست داشته باشد و در این رابطه حق دارد. ما از تمامی اقدامات اسراییل حمایت نمی‌کنیم.

وزیر خارجه انگلیس افزود: باید میان حماس و ملت فلسطین تفاوت قایل شد. ما خواهان آن هستیم که تشکیلاتی فلسطینی غزه را اداره کند.

کامرون ادامه داد: ما به راه حل دو دولتی باور داریم. باید از این لحظه‌ها بهره گرفت و این فرصت‌ها را غنیمت شمرد. جنگ معمولاً با راه حل سیاسی پایان می‌یابد نه نظامی.

وزیر خارجه انگلیس بدون اشاره به نقش مستقیم این کشور در اشغال سرزمین فلسطین از سوی رژیم صهیونیستی و با نادیده‌گرفتن حق فلسطینیان در زندگی و حکمرانی بر تمامی سرزمین فلسطین گفت: باید به فلسطینی‌ها کشوری اعطا کرد که در آن احساس امنیت کنند.

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها