واکنش مقامات آمریکایی به جنگ غزه/ نتانیاهو مانعی بزرگ بر سر راه صلح است

کد خبر: 1280575

رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا گفت: اسرائیل برای تحقق صلح دائم و پایدار، باید مسیر خود را اصلاح کند، اما نتانیاهو مانعی بزرگ بر سر راه صلح (سازش) است.

واکنش مقامات آمریکایی به جنگ غزه/ نتانیاهو مانعی بزرگ بر سر راه صلح است

رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا گفت: اسرائیل برای تحقق صلح دائم و پایدار، باید مسیر خود را اصلاح کند، اما نتانیاهو مانعی بزرگ بر سر راه صلح (سازش) است.

«چاک شومر» رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا امروز پنجشنبه در سخنانی از همه طرف‌های مذاکره کننده خواست تا هرکاری که ممکن است برای رسیدن به آتش‌بس و آزادی «گروگان‌ها» انجام دهند.

وی افزود: «اسرائیل برای تحقق صلح دائم و پایدار، باید مسیر خود را اصلاح کند. وزرای دارایی و امنیت داخلی اسرائیل موجب تشدید تنش و خشونت می‌شوند.»

چاک شومر با بیان اینکه « توسعه شهرک‌سازی تحقق راه حل دو کشور را غیرممکن می‌سازد» تصریح کرد: «نتانیاهو مانعی بزرگ بر سر راه صلح (سازش) است و اغلب به خواسته‌های افراطی‌ها تن می‌دهد.»

رهبر اکثریت دموکرات در سنای آمریکا تأکید کرد «اخراج اسموتریچ و بن غفیر از کابینه نتانیاهو گامی رو به جلو خواهد بود، اما دلیلی وجود ندارد باور کنیم او این کار را خواهد کرد.»

چاک شومر خواستار برگزاری انتخابات جدید در رژیم صهیونیستی شد

چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا روز پنج‌شنبه در صحن این مجلس گفت که حزب نتانیاهو پس از هفتم اکتبر دیگر نتوانسته نیازهای این رژیم برآورده کند.

به گزارش ایسنا، شومر از رژیم صهیونیستی خواست تا انتخابات جدیدی برای جایگزینی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر کنونی این رژیم برگزار کنند.

ان بی سی نیوز گزارش داد که وی که رهبر اکثریت سنا ادامه با اشاره به اینکه حزب نتانیاهو دیگر مناسب هدایت این رژیم نیست عنوان کرد: جهان از آن زمان (هفتم اکتبر) دچار تغییراتی رادیکال شده و مردم اسرائیل دارند توسط نگرش‌هایی خفه می‌شوند که در گذشته گیر کرده است.

شومر در ادامه عنوان کرد که نتانیاهو با ارجح کردن بقای سیاسی خود نسبت به حفظ منافع صهیونیست‌ها، «مسیر خود را گم کرده است».

این مقام ارشد آمریکایی عنوان کرد که رژیم صهیونیستی باید مسیر خود را اصلاح کند.

وی همچنین از حصول آتش‌بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی حمایت کرد.

این اظهارات شومر که یکی از اصلی‌ترین انتقادهای آمریکا به دولت آمریکا بوده درحالی بیان شده که یک مقام عالی‌رتبه رژیم صهیونیستی روز گذشته دولت آمریکا را متهم کرد که می‌خواهد بنیامین نتانیاهو را سرنگون کند.

مقاومت فلسطین به رهبری حماس در سپیده‌دم هفتم اکتبر عملیات منحصربه‌فردی را با حمله به شهرک‌های صهیونیست‌نشین منطقه «غلاف غزه» آغاز کرد و ده‌ها صهیونیست را به اسارت گرفت.

این عملیات باعث آغاز تجاوزات وحشیانه ارتش رژیم اشغالگر به مناطق مسکونی در نوار غزه شد و این تجاوزات از هفتم اکتبر تا ۲۴ نوامبر (سوم آذر) ادامه داشت و پس از وقفه یک‌هفته‌ای جمعه اول دسامبر بار دیگر ازسرگرفته شد.

تنش‌ها بین دولت جو بایدن و کابینه رژیم صهیونیستی به‌ویژه پس از شکست مذاکرات برای آتش‌بس در غزه قبل از آغاز ماه مبارک رمضان در دوشنبه گذشته تشدید شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها