اظهارات ماکرون علیه روسیه

کد خبر: 1280832

رییس جمهور فرانسه معتقد است با الحاق دوباره کریمه به اوکراین، صلح پایدار برقرار می شود.

اظهارات ماکرون علیه روسیه

رییس جمهور فرانسه معتقد است با الحاق دوباره کریمه به اوکراین، صلح پایدار برقرار می شود.

به نقل از راشاتودی، رییس جمهور فرانسه باز پس گیری سرزمین های الحاق شده به روسیه را خواهان شد.

«امانوئل ماکرون» رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که اوکراین باید کنترل تمام سرزمین‌هایی را که زمانی در اختیار داشت، از جمله شبه جزیره کریمه را به دست بگیرد.

رییس‌جمهور فرانسه در مصاحبه ای مدعی شد در غیر این صورت، هیچگاه صلح پایدار برقرار نخواهد شد.

ماکرون با پیش کشیدن دوباره موضوع اعزام نظامیان ناتو به اوکراین، مدعی شد که فرانسه در جنگ علیه روسیه شرکت نکرده است، بلکه صرفاً از کی‌یف در درگیری حمایت کرده است.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در واکنش به این اظهارات گفت که بدیهی است که روسیه دشمن فرانسه است، زیرا فرانسه در حال حاضر در جنگ اوکراین درگیر است و به طور غیرمستقیم در این جنگ شرکت می کند./مهر

فنلاند با ایده ماکرون همراهی نمی‌کند

وزیر خارجه فنلاند گفت که این کشور در حال حاضر موافق بحث درباره اعزام نظامی به اوکراین نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزیر خارجه فنلاند گفت که کشورش در حال حاضر نمی تواند با ایده دولت فرانسه برای اعزام نیروی نظامی ناتو به اوکراین همراهی کند.

«الینا والتونن» وزیر امور خارجه فنلاند اعلام کرد که دولت وی با فرانسه در این زمینه که همه گزینه‌ها برای حمایت از کی‌یف علیه مسکو باید روی میز باقی بماند، موافق است.

وزیر امور خارجه فنلاند درعین حال گفت که هلسینکی در این مرحله حاضر به اعزام نیروهای خود به اوکراین یا حتی بحث در مورد چنین احتمالی نیست.

والتونن در ادامه گفت که در صورت بدتر شدن وضعیت اوکراین، همه گزینه‌ها باید مدنظر قرار گیرد.

وزیر خارجه فنلاند در عین حال گفت: مهم این است که همه چیز را برای درازمدت رد نکنیم، زیرا هرگز نمی دانیم که وضعیت چقدر جدی می شود.

پس از این نشست درباره اوکراین که ۲۶ فوریه در پاریس برگزار شد؛ امانوئل ماکرون، رییس‌جمهور فرانسه اعلام کرد که شرکت کنندگان اعزام نیروهای زمینی به اوکراین را در نظر گرفته اند. اگرچه در این موضوع اتفاق نظر حاصل نشد، اما او فضا و زمینه را برای چنین سناریویی در آینده باز گذاشت. پس ازنشست اکثر کشورهای شرکت کننده اعلام کردند که هیچ برنامه ای برای اعزام نیرو به اوکراین برای جنگ با روسیه ندارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها