درخواست وزیر خارجه آمریکا از اسرائیل

کد خبر: 1283484

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه از اسرائیل خواست که برای جان انسان ها ارزش قائل شود و جریان کمک به غزه را افزایش دهد.

درخواست وزیر خارجه آمریکا از اسرائیل

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنجشنبه از اسرائیل خواست که برای جان انسان ها ارزش قائل شود و جریان کمک به غزه را افزایش دهد.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از "الجزیره انگلیسی،" بلینکن که در بروکسل است افزود که "حمله وحشتناک" این هفته به کارمندان سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه باید آخرین مورد از چنین حوادثی باشد.

وی افزود: در حال حاضر، هیچ اولویتی در غزه بالاتر از حفاظت از غیرنظامیان، افزایش کمک‌های بشردوستانه و تضمین امنیت کسانی که آن را ارائه می‌کنند، وجود ندارد. اسرائیل باید این امر را تامین کند.

به گزارش ایرنا، ادعای وزیرخارجه آمریکا در خصوص محافظت از غیرنظامیان درحالی صورت می گیرد که روزنامه واشنگتن‌پست نوشت: دولت جو بایدن درست در روز حمله هوایی رژیم اسرائیل به گروه امداد رسان سازمان «آشپزخانه مرکزی جهان»، انتقال هزاران بمب دیگر به این رژیم را تصویب کرد.

این روزنامه آمریکایی به نقل از سه مقام آمریکایی افزود: این معامله عزم دولت آمریکا برای تداوم انتقال سلاح های مهلک به رژیم اسرائیل را به رغم کشتار روز دوشنبه در حمله به این گروه و افزایش درخواست ها از واشنگتن برای حمایت مشروط به منظور حفاظت از جان غیرنظامیان در منطقه جنگ نشان می دهد.

تازه ترین اقدامات برای انتقال سلاح های آمریکایی به رژیم صهیونیستی میلیون ها دلار ارزش دارد و سهم اندکی از فروش تسلیحات آمریکا به خارج از این کشور است که سالها پیش از سوی کنگره تصویب شده و هرگز به طور کامل محقق نشده است. استفاده از موارد قدیمی تر در فروش تسلیحات به این معنا است که وزارت خارجه آمریکا دیگر ملزم به ارائه اطلاعیه جدید به کنگره نیست، حتی اگر دلایل ژئوپلیتیکی و بشردوستانه از زمان تصویب فروش تسلیحاتی تغییر کرده باشد.

واشنگتن پست در بخشی از گزارش خود آورده است آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به سوال این روزنامه درباره نقش وزارت خارجه آمریکا در تداوم انتقال تسلیحاتی مدعی شد تهدیدهای منطقه ای علیه (رژیم) اسرائیل از سوی ایران و حزب الله علت این انتقالات است و هدف از آنها بازدارندگی است.

این درحالیست که سلاح های آمریکایی همچنین در غزه استفاده می شوند و مقامات آمریکایی و تعداد فزاینده ای از دموکرات ها نگران آن هستند که باعث تهدیدهای امنیتی علیه آمریکا از سوی گروه هایی شوند که به دنبال تلافی سیاست های واشنگتن هستند./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها