تاکید امارات و انگلیس بر «خویشتنداری»

کد خبر: 1285958

وزرای خارجه امارات و انگلیس امروز (سه شنبه) با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو و تحولات منطقه را بررسی کردند.

تاکید امارات و انگلیس بر «خویشتنداری»

وزرای خارجه امارات و انگلیس امروز (سه شنبه) با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو و تحولات منطقه را بررسی کردند.

به نقل از خبرگزاری امارات (وام)، «عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات با «دیوید کامرون» همتای انگلیسی خود تلفنی گفت‌وگو و تحولات کنونی منطقه و پیامدهای آن بر صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این تماس تلفنی، تلاش‌های جامعه جهانی در خصوص حل بحران انسانی روزافزون در غزه را مورد بررسی قرار دادند.

آنها همچنین بر ضرورت تسریع روند ارسال کمک‌های انساندوستانه به غیرنظامیان این باریکه، بدون هیچ مانع و به صورت مداوم و پایدار تاکید کردند.

وزیر خارجه امارات نیز بر اهمیت اعمال حداکثر خویشتنداری به منظور پرهیز از هر گونه پیامدهای خطرناک تشدید تنش‌ها در منطقه تأکید کرد.

وی در این گفت وگو، دیپلماسی، گفت‌وگو، احترام به حاکمیت قانون و منشور سازمان ملل را از جمله ابزارهای ضروری برای حل اختلافات، برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان و نیز تحقق توسعه برای ملت‌ها دانست.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت./ایرنا

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها