مشارکت نیروهای مردمی در موصل ضروری‌ است

کد خبر: 504374

یک تحلیلگر امور عراق مشارکت نیروهای مردمی این کشور را در عملیات آزادسازی موصل ضروری‌ دانست.

پرس تی وی: صباح جواد، مدیر موسسه «دموکراتهای عراق علیه اشغال» از لندن، در مصاحبه با پرس تی‌وی با اشاره به پیشرفت‌های اخیر ارتش عراق در آزادسازی بخش هایی از موصل، دومین شهر بزرگ این کشور از دست تروریست‌های داعش گفت: نبرد برای آزادی نینوا و موصل باید بسیار زودتر آغاز می‌شد.
وی تصریح کرد: «بسیاری از نیروها در عراق و به طور عمده نیروهای بسیج مردمی این کشور در پی پیروزی‌های خود در استان انبار و صلاح الدین، بسیار مشتاق به ادامه راه و حمله به قلب داعش در موصل و نینوا هستند.»
این تحلیلگر امور عراق ضمن هشدار درباره سوء استفاده امریکا از درگیری‌ها میان ارتش عراق و داعش افزود: «امریکایی‌ها فقط به دنبال بازگشت به عراق به بهانه اشغال موصل توسط داعش بودند.»
جواد، آینده عراق را مبهم دانست و گفت: «نمی‌دانیم آمریکایی‌ها چه در سر دارند. آنها در دو سال گذشته نیروهای بسیج مردمی را تضعیف کرده اند؛ با این نیروها جنگیده‌اند و حتی آنها را بمباران کرده و می‌کنند بنابراین مشارکت نیروهای بسیج مردمی حیاتی است چرا که این نیروها هستند که برای شکست داعش در نینوا، موصل و فلوجه و ... انگیزه دارند.»
مدیر موسسه «دموکراتهای عراق علیه اشغال» با اشاره به طرح امریکا برای تجزیه عراق افزود امریکا در واقع در پی ایجاد سه ارتش یکسان و رقیب در عراق است که یکدیگر را کنترل می‌کنند.
مبارزان یگان های بسیج مردمی عراق در شهر بیجی، شمال تکریت در استان صلاح الدین، 17 خرداد 1394 (عکس: خبرگزاری فرانسه)
جواد گفت: «نبرد علیه تروریسم از سوریه به عراق، لبنان، یمن و مناطق دیگر خاورمیانه و جهان کشیده می‌شود. این گروه‌های تروریستی از سوی رژیم های شناخته شده جهان عرب حمایت و تامین مالی می‌شوند و قدرت‌های غربی نیز از آنها حمایت می کنند.»
این تحلیلگر امور عراق افزود: «قدرت‌های غربی می‌خواهند باور کنیم که آنها در حال مبارزه با تروریسم هستند. خب، در وهله اول ما می‌دانیم این نیروها چگونه ایجاد شده‌اند. شما از حمایت آنها از تروریست‌ها آگاهید.»
آقای جواد، ترکیه، عربستان سعودی، قطر و دیگر کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را حامی این گروه‌های تروریستی دانست و گفت: «مبارزه با تروریسم بسیار برای ما مهم است. مردم به طور مستقیم از این جنایات در عراق، سوریه، لبنان و یمن رنج می‌برند.»
گفتنی است در چارچوب عملیات آزادسازی استان نینوا، ارتش عراق، روز پنجشنبه چند روستا را در عملیات آزادسازی موصل، از دست تروریستهای داعش پس گرفت. [بیشتر بخوانید]
فواد معصوم، رئیس جمهور عراق اخیرا بر لزوم پیوستن نیروهای داوطلب مردمی موسوم به «حشد الشعبی» به همراه نیروهای پیشمرگه کرد به عملیات آزادسازی موصل تاکید کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها