سفر اوباما به کوبا حمله به عقاید ما بود

کد خبر: 513032

وزیر امور خارجه کوبا گفت: سفر رئیس‌جمهوری آمریکا به هاوانای کمونیست حمله‌ای به تاریخ و فرهنگ آن بود و با هدف گمراه کردن افراد در بخش تجاری انجام شد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری رویترز، برونو رودریگز، وزیر امور خارجه کوبا روز دوشنبه سخنانی را در پی سفر تاریخی باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا مطرح کرد. وی در کنگره حزب کمونیست گفت: در این سفر حمله‌ای جدی به عقاید، تاریخ، فرهنگ و نمادهای ما صورت گرفت.
رهبران کوبا در پی سفر باراک اوباما به کوبا به عنوان اولین رئیس‌جمهوری آمریکا که پس از 88 سال به این جزیره سفر کرده، لحن خود را سخت‌تر کرده‌اند و حتی فیدل کاسترو، وی را به شیرین‌زبانی کردن برای مردم متهم کرد. در همین حال فیدل کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا با اشاره به ایالات متحده از آن به عنوان "دشمن" یاد کرد و از شهروندان کوبایی خواست تا نسبت به تلاش‌های آمریکا برای تضعیف انقلاب هوشیار باشند.
کنگره حزب حاکم کمونیست که هر پنج سال یکبار تشکیل جلسه می‌دهد، باید تصمیماتی درخصوص آینده رهبری مسن کوبا و پیشرفت اصلاحات اقتصادی بگیرد که سال 2011 تدوین شد و هدف از آن گسترش فعالیت‌های بخش خصوصی عنوان شده بود. این تدابیر از آن سال تاکنون تنها مقدار اندکی پیشرفت داشته است.
ریچارد فاینبرگ، مشاور امنیت ملی سابق دولت بیل کلینتون گفت: این اظهارنظرهای تند که از سوی جناح ایدئولوژیکی حزب کمونیست کوبا مطرح می‌شود نشان می‌دهد که آنها احساس آسیب‌پذیری کرده‌اند.
رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا در ادامه اوباما را متهم کرد که برای "خیره کردن" بخش خصوصی آمده بود و بر این نکته تاکید کرد که وعده‌های آمریکا برای تقویت بخش کارآفرینی کوبا با هدف ایجاد اپوزیسیونی برای سیستم تک حزبی کوباست که از 1959 قدرت را در دست دارد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها