ونزوئلا: مرکوسور در امور داخلی ما مداخله نکند

کد خبر: 649113

دولت کاراکاس از درخواست اخیر بلوک تجاری مرکوسور در این رابطه که ونزوئلا باید از تفکیک قوا در این کشور اطمینان حاصل کند، انتقاد کرد.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دلسی رودریگز، رییس دستگاه دیپلماسی ونزوئلا با انتقاد از موضع‌گیری اخیر بلوک تجاری مرکوسور در قبال تحولات کشورش خاطرنشان کرد که این ائتلاف تجاری پا را فراتر از اختیارات خود گذاشته است.
رودریگز در این باره تصریح کرد: مقام‌های ونزوئلا موضع‌گیری اخیر این بلوک تجاری درباره‌ وضعیت کشور را مداخله در امور داخلی قلمداد می‌کنند.
وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین، اظهار کرد: این حرکت شکل جدیدی از مداخله در امور کشور ما است و دولت کاراکاس نسبت به ملاقات وزیران امور خارجه مرکوسور در بوئنوس آیرس ابراز نگرانی می‌کند.
وی با تاکید بر این‌که در چنین نشستی وزیران امور خارجه مرکوسور از حد و اندازه خود فراتر رفته‌اند، از موضع‌گیری این دیپلمات‌ها انتقاد کرده و چنین حرکتی را تعرض غیرقانونی به حریم کشورش دانست.
رودریگز اضافه کرد: آنها تصمیمی گرفتند که فراتر از اختیارات حقوقی و نهادی این سازمان و مقررات بین‌المللی است.
به گزارش ایسنا، پیش از این بلوک تجاری مرکوسور از دولت ونزوئلا خواست در شرایطی که این کشور با بحران دست و پنجه نرم می‌کند کاراکاس نسبت به حصول اطمینان از اصل تفکیک قوا اقدام لازم را به عمل آورد.
قضات دیوان‌ عالی ونزوئلا روز چهارشنبه ۲۹ مارس رای داده بودند که مجلس منحل و مصونیت پارلمانی نمایندگان لغو شود. این مرجع قضایی هم‌چنین حکم داده بود که رئیس جمهوری سوسیالیست ونزوئلا برای مقابله با تروریسم و شبکه‌های خلاف‌کاری اختیارات ویژه‌ای داشته باشد. این احکام بعدا پس گرفته شدند.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها