با رشادت قهرمانان فاطمیون، «معردس» آزاد شد؛ کابوس القاعده همچنان ادامه دارد

کد خبر: 649853

ظهر دیروز (دوشنبه) بالاخره ساعت موعد فرا رسید و رزمندگان فاطمیون در کنار نیروهای تیپ تکاوری «قوات النمر» حمله به معردس را از دو محور کلید زدند و به علت تجربه و سلحشوری توانستند معردس را به طور کامل آزاد کنند.

با رشادت قهرمانان فاطمیون، «معردس» آزاد شد؛ کابوس القاعده همچنان ادامه دارد
سرویس بین الملل فردا: قهرمانان لشگر «فاطمیون» بار دیگر سرنوشت سیاه القاعده را به تروریست های مستقر در شمال استان حماه چشاندند. شهرک استراتژیک «معردس» به طور کامل آزاد شد و شهر بزرگ «صوران» در آستانه آزادسازی کامل قرار گرفته است.
روز گذشته بعد از سه روز نبرد سنگین، رزمندگان فاطمیون با عبور از خطوط دفاعی تروریست های هیئت تحریر الشام موفق شدند شهرک معردس را به طور کامل آزاد و ده ها کشته و زخمی روی دست معارضین بگذارند. سرعت و کیفیت فاطمیون در این نبرد به اندازه ای بود که پیش بینی می شود حتی شهر بزرگ «صوران» نیز در آستانه آزادسازی کامل قرار گرفته باشد!
کابوس بزرگ القاعده و معارضین سوری تحقق یافت/ آزادسازی 75 درصد مناطق اشغالی اخیر شمال حماه طی 48 ساعت!
موقعیت استان حماه در نقشه سوریه
پایگاه خبری تحلیلی فردا، سه روز قبل در گزارشی اختصاصی از موفقیت بزرگ جبهه مقاومت و ارتش سوریه در شمال استان حماه خبر دادیم. در آن گزارش، محورهای اجزای مختلف جبهه مقاومت، ارتش سوریه و مشارکت نیروی هوایی روسیه را تشریح کردیم و سرعت آزادسازی را «رویایی» خواندیم؛ زیرا طی 48 ساعت، حدود 75 درصد مناطق اخیرا اشغال شده آزاد شدند. کلید اصلی آن پیشروی ها، رشادت قهرمانان فاطمیون بود که توانستند ارتفاعات استراتژیک «تل الشیحه» فتح و اصلی ترین خط دفاعی گروه های معارض مسلح را در هم شکنند.
در آن گزارش نوشتیم: «عصر چهارشنبه، "ارتفاعات تل الشیحه" بعد از حدود 60 ساعت نبرد سخت، به صورت کامل تحت کنترل متحدان ارتش سوریه در آمد. در این نبرد، بیش ترین موفقیت ها حاصل رشادت رزمندگان «فاطمیون» بود که توانستند خطوط دفاعی مستحکم ارتش آزاد (مشخصا "جیش ادلب حر") را در هم بشکنند ... با شکسته شدن کامل خطوط دفاعی تل الشیحه، راه برای پیشروی باز شد ...»
کابوس بزرگ القاعده و معارضین سوری تحقق یافت/ آزادسازی 75 درصد مناطق اشغالی اخیر شمال حماه طی 48 ساعت!
منطقه درگیری در این نقشه با دایره آبی رنگ مشخص شده است.
بعد از پیروزی های بزرگ آخر هفته قبل، تروریست های «هیئت تحریر الشام» خط مقدم دفاعی خود را در شهرک «معردس» به صورت چندلایه چیدند تا مانع پیشروی بیش تر جبهه مقاومت و ارتش سوریه شوند. درست از همان عصر شنبه، حملات توپخانه ای ارتش سوریه به معردس کلید خورد و همزمان رزمندگان فاطمیون به خط دفاعی دشمن حمله می کردند. در نتیجه حملات پراکنده، آرایش دفاعی تحریر الشام مشخص می شد و فرماندهان می توانستند نقشه مناسبی برای آزادسازی فوری معردس طراحی کنند.
از نکات قابل توجه در مورد حملات پراکنده فاطمیون، تعداد بسیار اندک تلفات نیروی انسانی بود که نشان دهنده افزایش مهارت و تجربه این رزمندگان است.
کابوس بزرگ القاعده و معارضین سوری تحقق یافت/ آزادسازی 75 درصد مناطق اشغالی اخیر شمال حماه طی 48 ساعت!
نقشه پیشروی معارضین مسلح
سبز: مناطق تحت کنترل معارضین مسلح تا پیش از عملیات
قرمز: ارتش سوریه
آبی: مناطق پیشروی معارضین در این عملیات
درست از یک هفته قبل، ورق برگشت و ارتش سوریه و متحدین توانستند بخش عمده مناطق آبی رنگ مشخص شده در این نقشه را آزاد کنند.
ظهر دیروز (دوشنبه) بالاخره ساعت موعد فرا رسید و رزمندگان فاطمیون در کنار نیروهای تیپ تکاوری «قوات النمر» حمله به معردس را از دو محور کلید زدند و باز هم به علت تجربه و سلحشوری، این رزمندگان فاطمیون بودند که سدهای دشمن را در هم شکستند و توانستند معردس را به طور کامل آزاد کنند.
بعد از شکسته شدن خطوط دفاعی مسلحین، فرمانده میدانی تحریر الشام برای کاهش تلفات دستور عقب نشینی داد و در نتیجه تنها طی پنج ساعت درگیری، مهم ترین شهرکی که به واسطه آن قمحانه و متعاقبا حماه تهدید می شد، از سیطره گروه تروریستی هیئت تحریر الشام (اتحادیه فراگیر گروه های همپیمان القاعده) خارج گردید.
بعد از عقب نشینی تحریر الشام از معردس، عملیات پاکسازی توسط واحدهای زرهی و مهندسی ارتش سوریه کلید خورد و طی چند ساعت کار پاکسازی به پایان رسید. در مرحله بعد، عملیات آزادسازی صوران توسط رزمندگان فاطمیون کلید خورد. شاید امروز خبر آزادی کامل صوران به عنوان بزرگ ترین شهری که اخیرا توسط تروریست های تحریر الشام اشغال شده بود، منتشر شود!
برای ازادسازی صوران، نیروهای خط شکن فاطمیون بامداد امروز موفق شدند ارتفاعات «تل الدویر» در شرق شهر صوران را فتح کنند تا واحدهای توپخانه ای و خمپاره ای صوران تمام تحرکات دشمن را در لحظه زیر آتش سنگین قرار دهند.
همزمان نیروی هوایی ارتش سوریه و روسیه با تمام قوا در صحنه حضور دارد. یکی از منابع معارضین مسلح مدعی شد طی 24 ساعت گذشته، مناطق تحت تسلط معارضه در شمال استان حماه جمعا 650 بار هدف حملات نیروی هوایی گرفت که 400 مورد آن صرفا بر «معردس» و «صوران» و ارتفاعات آن تمرکز کرده بود.
آخرین نقشه میدانی جبهه نبرد شمال استان حماه
قرمز: ارتش سوریه و جبهه مقاومت؛ آبی: معارضین مسلح
در صورت آزادسازی کامل صوران، گزارش مبسوطی از تاکتیک اخیر جبهه مقاومت در شمال استان حماه منتشر خواهیم کرد.
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها