برای مدت سه ماه و به دستور السیسی، اعلام حالت فوق العاده در مصر/استقرار یگان‌های ارتش در خیابان‌های قاهره و شهرهای بزرگ مصر

کد خبر: 652726

عبد الفتاح السیسی اکتوبر ۲۰۱۴ حالت فوق العاده در شمال صحرای سینا اعلام و از آن زمان تا کنون، هر سه ماه یک بار به مدت سه ماه حالت فوق العاده را تمدید کرده است. این بار رئیس دولت کودتاچی مصر، حالت فوق العاده در سراسر کشور اعلام کرد!

برای مدت سه ماه و به دستور السیسی، اعلام حالت فوق العاده در مصر/استقرار یگان‌های ارتش در خیابان‌های قاهره و شهرهای بزرگ مصر
سرویس بین الملل فردا: عبد الفتاح السیسی، رئیس جمهور نظامی مصر در واکنش به انفجارهای تروریستی یکشنبه، سه ماه حالت اضطراری و لغو قوانین عادی اعلام کرد. او در این بیانیه از جامعه جهانی خواست با «دولت‌های حامی تروریسم» برخورد کند.
عبد الفتاح السیسی در مورد انفجارهای تروریستی در کلیساهای شهرهای طنطا و اسکندریه اظهار داشت: «باید برنامه‌های سازمان‌های تروریستی برای اشغال کشورها و تشکیل دولت ارتجاعی را نابود کرد. در این راه، جامعه جهانی باید به مسئولیت خود عمل کند؛ همان‌گونه که مصر به عنوان یکی از اصلی‌ترین کشورهای خط مقدم مبارزه با تروریسم به مسئولیت خود عمل می‌کند.»
رئیس جمهور نظامی مصر در این پیام خطاب به ملت گفت: «امروز مصر هزینه مبارزه با افراطی‌گری و تروریسم را می‌پردازد. مبارزه با تروریسم باید تا محو کامل آن ادامه یابد و برای دستیابی به این هدف متعالی باید صبور بود! زمان‌ طولانی و تلفات زیاد، دو جزء گریز ناپذیر مبارزه با تروریسم است و بناچار بخشی از فرزندان ملت مصر قربانی این ترور خواهند بود.»
به همین جهت، نخستین گام مبارزه با تروریسم اعلام حالت فوق العاده برای مدت سه ماه است «تا بتوانیم از کشورمان حمایت و مانع اجرای برنامه‌های ضد امنیتی بدخواهان بشویم.» طبق مصوبه کابینه و دستور السیسی، در این دوره شورای عالی امنیت ملی برای مقابله با تروریسم و افراطی‌گری از همه اختیارات لازم برخوردار است.
وزیر دفاع سابق مصر که سابقه کودتا علیه دولت منتخب را در کارنامه دارد، در ادامه خطاب به نیروهای امنیتی این کشور گفت: «باید با تمام جنایتکاران و هر کس که در هر سطحی از آنان حمایت می‌کند قاطعانه برخورد کرد. رسانه‌ها نیز در این زمینه مسئولیت دارند و باید ضمن همراهی کامل با سازمان امنیت ملی مصر، مانع تشویش و نگرانی ملت شوند.»
ژنرال السیسی در ادامه با تأکید بر ضرورت مقابله با افراطی‌گری گفت: «مبارزه با تروریسم مسلحانه بدون مبارزه با افراطی‌گری غیرممکن است. باید با افراطی‌گری در همه ابعاد آن مقابله کرد و در این راه نه‌تنها ملت و دولت مصر، بلکه جامعه جهانی باید با با دولت‌های تخریب کننده نظم جهانی و حامیان افراطی‌گری و تروریسم برخورد کنند.
لازم به ذکر است از اکتوبر ۲۰۱۴ ، عبد الفتاح السیسی حالت فوق العاده در شمال صحرای سینا اعلام و از آن زمان تا کنون، هر سه ماه یک بار به مدت سه ماه حالت فوق العاده را تمدید کرده است. این بار رئیس دولت کودتاچی مصر، حالت فوق العاده در سراسر کشور اعلام و در مورد شرایط تمدید آن حرفی نزده است!
در «یکشنبه خونین» مصر، حداقل ۴۴ نفر کشته و ۱۲۶ نفر زخمی شده‌اند. در میان مقتولین، ۷ مأمور انتظامی و امنیتی وجود دارند. پایگاه خبری تحلیلی فردا روز گذشته در گزارشی، وقایع تروریستی یکشنبه خونین مصر را تشریح کرد. {برای مشاهده این گزارش، بر روی لینک مقابل کلیک کنید: روز خونین مصر؛ قدرت نمایی داعش یا سناریوی کثیف دیکتاتور؟ }
به دنبال دستور مستقیم السیسی، ارتش با واحدهای زرهی و نفربرهای خود در شهرهای اصلی مصر به ویژه قاهره، اسکندریه، پورت سعید و طنطا مستقر شده و نیروهای پلیس محلی در کنار آن‌ها حضور دارند. تمام ارگان‌های دولتی و عمومی موظف به تبعیت از فرمان‌های نیروهای نظامی و انتظامی بوده و ستاد اداره حالت فوق‌العاده در تمام استانداری‌ها تشکیل می‌شود.
گزارش تصویری استقرار نیروهای ارتش در سطح شهر:
حالت فوق العاده در مصر
حالت فوق‌العاده در مصر
حالت فوق العاده در مصر
۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها