هشدار درباره افزایش شیوع بیماری ایدز در اروپا

کد خبر: 753714

سازمان بهداشت جهانی در خصوص افزایش سرعت شیوع بیماری ایدز در قاره اروپا هشدار داد.

هشدار درباره افزایش شیوع بیماری ایدز در اروپا

باشگاه خبرنگاران: مقامات سازمان بهداشت جهانی اعلام کردند شیوع بیماری ایدز در قاره اروپا با سرعتی هشداردهنده رو به افزایش است.

بر اساس گزارش مشترک سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل و پیشگیری بیماری اروپا، در سال 2016 بیش از 160 هزار نفر در 53 کشور قاره اروپا به بیماری ایدز مبتلا شدند. تعداد مبتلایان به بیماری ایدز از 12 مورد در هر 100 هزار نفر در سال 2007 به 18.2 مورد در هر 100 هزار نفر در سال 2015 رسیده است. بیشترین مبتلایان به این بیماری در کشورهای اروپای شرقی ثبت شده است.

مدیر بخش اروپایی سازمان بهداشت جهانی اظهار کرد: «شیوع بیماری ایدز در قاره اروپا به ویژه در قسمت های شرقی با سرعتی هشداردهنده رو به افزایش است. حدود 80 درصد از 160 هزار موردی که اخیرا به این بیماری مبتلا شدند، در کشورهای شرقی اروپا تشخیص داده شدند. این بیشترین آمار ابتلا به این بیماری در طول یک سال است. اگر این روند ادامه داشته باشد، ما نمی توانیم به هدف چشم انداز پایان شیوع ایدز در سال 2030 دست یابیم.»

شواهد نشان می دهد بسیاری از مبتلایان به ایدز تا سال ها متوجه بیماری خود نمی شوند و همین امر امکان انتقال ویروس اچ آی وی به افراد دیگر را افزایش می دهد. هرچه افراد مبتلا به این بیماری دیرتر شناسایی شوند، احتمال شیوع بیشتر ایدز بالا می رود. در این گزارش بر لزوم معرفی روش های جدیدتر و پیشرفته تر برای تشخیص زودهنگام این بیماری تاکید شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها