مشخص شدن زمان مذاکرات آستانه

کد خبر: 778339

نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه می‌گوید دور بعدی مذاکرات آستانه اواخر فوریه (اوایل اسفند) برگزار می‌شود.

مشخص شدن زمان مذاکرات آستانه

خبرگزاری فارس: منابع روسی می‌گویند دور بعدی مذاکرات آستانه برای کمک به حل بحران سوریه اواخر فوریه (اوایل اسفند) برگزار می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور سوریه روز سه‌شنبه این خبر را پس از پایان کنگره ملی سوریه در شهر «سوچی» روسیه اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، لاورنتیف گفت: «دیدار دیگری در فرمت آستانه برای اواخر فوریه برنامه‌ریزی شده است. مسائل زیادی برای ما، نمایندگان کشورهای تضمین‌کننده آتش‌بس، برای بحث وجود دارد.»

مذاکرات آستانه روندی است که به ابتکار روسیه، ایران و ترکیه و با هدف تسهیل دستیابی به راهکار سیاسی برای بحران سوریه شکل گرفت. در پی چند دور مذاکراتی که میان نمایندگان این سه کشور در پایتخت قزاقستان برگزار شده، در چند نقطه از سوریه آتش‌بس برقرار شده است.

کنگره ملی سوریه هم که روز سه‌شنبه با توافق برای تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی جدید در شهر سوچی به پایان رسید، یکی از نتایج روند آستانه است. «استفان دی میستورا» نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه با حمایت از گفت‌وگوهای آستانه و سوچی، این نشست‌ها را مکملی برای مذاکرات صلحی دانست که هر چند ماه یکبار تحت نظر سازمان ملل در شهر «ژنو» سوئیس برگزار می‌شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها