اعتراف ضمنی جبهة النصره به ارتباط عمیق با ترکیه

کد خبر: 826308

ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» که گروهک «جبهة النصره» اصلی‌ترین عضو آن است، با صدور بیانیه‌ای بر ارتباط تنگاتنگ با ترکیه صحه گذاشت.

اعتراف ضمنی جبهة النصره به ارتباط عمیق با ترکیه

خبرگزاری فارس: ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» که گروهک «جبهة النصره» اصلی‌ترین عضو آن محسوب می‌شود، با صدور بیانیه‌ای تلویحا بر ارتباط عمیق خود با دولت ترکیه تأکید کرد.

به نوشته پایگاه خبری الوطن آنلاین سوریه، این ائتلاف تروریستی اعلام کرده است: اخیرا صحبت‌هایی از ارتباط با برخی کشورها به میان آمده است و در این خصوص لازم به توضیح است که این ارتباط بر اساس منافع ثابت و بنیادینی بنا نهاده شده است.

ائتلاف «هیئه تحریر الشام» البته به رسم مألوف مدعی شده است که در تصمیم‌گیری مستقل عمل می‌کند و زیر بار دیکته دیگران نمی‌رود، مگر اینکه مطمئن شود با منافع مشترک منطبق است و با اصول این ائتلاف در تعارض نیست.

گفتنی است بیانیه «هیئه تحریر الشام» که دیروز جمعه منتشر شده، یک هفته پس از سخنان یکی از اعضای اداره امور سیاسی این ائتلاف صادر می‌شود؛ این عضو برجسته تحریر الشام گفته بود که ارتباط با ترکیه تا زمانی که ثبات و امنیت به سوریه به خصوص استان ادلب باز گردد، ادامه دارد.

وزارت خارجه آمریکا در ابتدای ماه میلادی جاری، ائتلاف تروریستی «هیئه تحریرالشام» را در لیست تروریستی قرار داد و ترکیه نیز در 28 ژانویه 2017 «جبهة فتح الشام» (جبهة النصره سابق) را که اصلی‌ترین عضو «هیئه تحریر الشام» است را «سازمان تروریستی» عنوان کرد.

شمال سوریه به خصوص استان ادلب مدت‌هاست شاهد درگیری «هیئه تحریر الشام» با دیگر گروهک‌های ریز و درست تروریستی است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها