تداوم عملیات ارتش سوریه علیه داعش در ریف «السویداء»

کد خبر: 832933

ارتش سوریه همچنان از سه محور به عملیات خود علیه گروه تروریستی داعش در ریف السویداء ادامه می‌دهد و در حال پیشروی است.

تداوم عملیات ارتش سوریه علیه داعش در ریف «السویداء»

خبرگزاری فارس: عملیات ارتش سوریه علیه گروه تروریستی داعش در ریف سویداء همچنان ادامه دارد.

در واکنش به حملات ارتش سوریه، عناصر تروریستی جبهه النصره حاضر در ریف شرقی استان درعا، امروز محله‌های مسکونی شهر «السویداء» و روستا‌های «المجیمر و لبین» واقع در ریف غربی این استان را هدف حملات خمپاره‌ای خود قرار دارند که تلفات جانی در پی نداشت.

گروه‌های تروریستی حاضر در جنوب سوریه با انتشار بیانیه‌ای از ساکنان استان السویداء خواستند که در عملیات ارتش سوریه به نیرو‌های سوری کمک نکنند.

این گروه‌ها مدعی شدند که ساکنان السویداء نباید اجازه دهند که فرزندانشان در عملیات ارتش سوریه شرکت کنند و این مسئله را «تلاش ناامید کننده‌ای برای به بازی گرفتن سرنوشت» سوریه قلمداد کردند.

در همین راستا، گروه اطلاع‌رسانی الاعلام الحربی تصاویری از پیشروی ارتش سوریه در برابر داعش در ریف سویداء منتشر کرد.

ارتش سوریه در شمال شرق سویداء به ویژه در اطراف منطقه «تل عرعر» و محور «شنوان-الساقیة» به شدت با تروریست‌های داعش درگیر شد و مواضع آنان را هدف حملات هوایی و خمپاره‌ای خود قرار داد.

منابع خبری اعلام کردند که ارتش سوریه پس از حملات موشکی و توپخانه‌ای مقدماتی، عملیات خود را در صحرای شرقی سویداء در سه محور پی گرفت.

محور نخست به سمت «رسم الحتیتی و سوح المجیدی» بود که در جریان آن نیرو‌های سوری خود را به اطراف «شطایب سلیمان» رساندند. محور دوم نیز از «الساقیة» به سمت «خربة الأمباشی» بود که نیرو‌های سوری کنترل «تل عرعر» را به دست گرفتند. محور سوم هم از سمت «القصر» به سوی خربة الأمباشی بود که در آن ارتش سوریه ارتفاعات «ابولایح» را آزاد کرد.

پیشتر نیز، ارتش سوریه در ریف سویداء توانسته بود کنترل خربه الامباشی را به دست گیرد که در شمال شرقی‌ترین قسمت صحرای سویداء واقع شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها