واکنش مسکو به خروج از توافق کاهش تنش در سوریه

کد خبر: 836885

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، مسکو همچنان به توافق کاهش تنش در جنوب سوریه پایبند است و از این توافق خارج نشده است.

واکنش مسکو به خروج از توافق کاهش تنش در سوریه

خبرگزاری فارس: وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرده که مسکو از توافق کاهش تنش در جنوب سوریه خارج نشده است.

روز گذشته برخی منابع به نقل از روابط عمومی پایگاه هوایی «الحمیمیم» در سوریه روز گذشته اعلام کرده بودند که توافق کاهش تنش در جنوب سوریه به پایان رسیده است.

در بیانیه‌ای که به نقل از پایگاه حمیمیم منتشر شده بود، آمده بود: «می‌توان اعلام کرد، پس از آنکه گروه‌های افراطی و گروه‌های مسلح غیرقانونی که علیه نیرو‌های دولتی فعلایت می‌کنند، توافق کاهش تنش را نقض کردند، این توافق به پایان رسیده است در حالی که این توافق هنوز در استان ادلب در جریان است».

این بیانیه به نقل از کانال خبری منتسب به پایگاه هوایی «الحمیمیم» روسیه در سوریه منتشر شده بود.

با این وجود، وزارت دفاع روسیه امروز تأکید کرد: «پایگاه الحمیمیم هیچ صفحه یا سایتی در شبکه‌های اجتماعی ندارد».

در ادامه بیانیه وزارت دفاع روسیه تصریح شده که تمام اطلاعات مرتبط با فعالیت‌های نیرو‌های روسیه در سوریه به صورت کاملا اختصاصی توسط نمایندگان این وزارتخانه و یا منابع رسمی وزارت دفاع روسیه در اینترنت منتشر می‌شود.

ایران، روسیه و ترکیه روز پنجشنبه ۴ مه سال ۲۰۱۷ میلادی (۱۴ اردیبهشت سال ۹۶ شمسی) توافقی را در آستانه، پایتحت قزاقستان امضا کردند که خواستار کاهش تنش در شهر ادلب و بخش‌هایی از لاذقیه، حمص، حلب و حما و همچنین دمشق، غوطه شرقی، درعا و قنیطره شده بود.

این توافق خواستار توقف استفاده از تمامی انواع سلاح‌ها از جمله توان هوایی در مناطق درگیر جنگ در مناطق یاد شده بود. این توافق به علاوه خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه به این مناطق نیز بود و البته شامل گروه‌های تروریستی از جمله داعش و جبهه‌النصره نمی‌شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها