سیاستمداران اروپایی: لندن باید عذرخواهی کند

کد خبر: 877694

سیاستمداران بلندپایه اروپایی به این دلیل که وزیر امور خارجه انگلیس اتحادیه اروپا را با اتحاد جماهیر شوروی سابق مقایسه کرده است خواستار عذرخواهی وی شدند.

سیاستمداران اروپایی: لندن باید عذرخواهی کند

خبرگزاری تسنیم: به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، "جرمی هانت"، وزیر امور خارجه انگلیس اخیرا در سخنانی اتحادیه اروپا را به زندان شوروی تشبیه کرد و تاکید کرد که تلاش برای حبس انگلیس در این زندان می‌تواند به نابودی اتحادیه اروپا منجر شود.

وی همچنین تاکید کرد که در صورتی که اتحادیه اروپا سعی کند مانع توافق جدایی منصفانه شود انگلیس مبارزه می‌کند.

وی خطاب به اتحادیه اروپا گفت: در حال حاضر به نظر می‌رسد شما فکر می‌کنید راه متحد نگه داشتن کلوب، تنبیه یک عضو است که آن را ترک کرده است. آن هم نه فقط با اختلال اقتصادی بلکه با تفکیک پادشاهی متحده بوسیله مرزی در دریای ایرلند.

بسیاری از سیاستمداران بلند پایه اروپایی از مقایسه اتحادیه اروپا با شوروی سابق توسط وزیر امور خارجه انگلیس خشمگین شده و خواستار عذرخواهی وی شدند.

"منفرد وبر"، رئیس فراکسیون حزب مردم پارلمان اروپا در این باره اظهار داشته است که " آقای هانت من اعتقاد دارم که شما باید عذرخواهی کنید. "

"گوی فرهوفشتادت" از دیگر سیاستمداران بلند پایه پارلمان اروپا و همچنین سوسیال دموکرات ها، سبز‌ها و چپ‌ها هم اظهارات مشابهی را داشتند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس تلاش کرده است از اظهارات وزیر امور خارجه خود در این باره فاصله بگیرد.

فرهوفشتادت همچنین ایده طولانی شدن فرآیند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که توسط بوریس جانسون، وزیر امور خارجه سابق انگلیس مطرح شده است را رد کرده و گفت: ما هرگز با تمدید زمان خروج انگلیس از این اتحادیه موافقت نمی‌کنیم. این ناامنی‌ها باید پایان یابد.

برخی نمایندگان پارلمان اروپا هم درباره وضعیت مذاکرات برگزیت با لندن ابراز دلسردی و بدبینی کرده اند. رئیس فراکسیون چپ‌ها در پارلمان اروپا اعتقاد دارد که شکست این مذاکرات همواره محتمل‌تر می‌شود.

"یان کلود یونکر"، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا هم اظهار نظری درباره وضعیت مذاکرات برگزیت نکرده و البته تاکید کرد که ما خواهان یک توافق هستیم. به گفته وی کسی که اعتقاد دارد یک جدایی بدون توافق بهتر است از بسیاری مشکلات موجود آگاه نیست.

مذاکرات بین اتحادیه اروپا و لندن درباره برگزیت تحت فشار زمان قرار دارد، انگلیس می‌خواهد در ۲۹ ماه مارس سال ۲۰۱۹ اتحادیه اروپا را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می‌شود تنظیم شود تا پارلمان‌ها فرصت رأی‌گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به‌صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می‌شود، چنین خروجی می‌تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها